Skrivbordsstorlek??????

S

Sveipur

När jag satte på datorn i morse, dök det upp en ruta om "installation av maskinvara" och frågade om jag skulle starta om datorn. Fattade ingenting, för varken jag eller någon annan har försökt installera någon maskinvara.

Trött som jag var klickade jag bara på att jag inte ville starta om. Nu visade det sig att alla ikoner blev groteskt stora. Har startat om ett antal ggr och varit inne och letat och försökt kolla inställningarna för bildskärm under kontrollpanelen. Det enda märkliga jag kan se är att "skrivbordstorlek" inte går att ändra utan den är låst vid "mindre". (nu för tiden heter det nog skärmupplösning)

Har Windows 98 i "problemdatorn" (skriver nu ifrån en annan dator).
När jag letar efter fel i hjälpavsnittet hittar jag inget alternativ som motsvarar mina problem.


Please, kan någon hjälpa en total novis???
 
Sv: Skrivbordsstorlek??????

Strul med grafikkortet? Testa att ominstallera det...
Hade så förut, då hade den lagt grafikkortet (och skärmen) som en standardenhet med standard drivisar.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en ny dator med Windows 11 installerat. Nere i högra hörnet på skärmen ser man klockan och dagens datum. Men, håller jag...
Svar
8
· Visningar
644
Senast: Malin_L
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 659
Senast: Araminta
·
IT & mobiler Helt plötsligt har min dator börjat gå såååå segt och jag som vill att det ska "gå undan" håller på att bli knäpp :angel: Som ett...
Svar
7
· Visningar
1 175
Senast: FannyN
·
M
IT & mobiler Hejsan! Jag har en Samsung YP-U3 mp3 och får med ett installationsprogram till datorn för den. Det heter Samsung Media Studio. Nu är...
Svar
1
· Visningar
729
Senast: Tjôta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp