Bukefalos 28 år!

Skulle ni kopa denna hast?

C

champagne

Kollade pa en mkt intressant hingst igar, han ar den typ av hast som faller mig i smaken.
Akhal Teke/Angloarab, Homozygot svart, ca 160+ i mkh, 3 ar, pigg och mycket kanslig, fint, stort steg och rorelser, harmonisk blick. Tavlad i galopp och avlad darefter.
Jag har tidigare kopt 3 hastar av samma stall, men den har hasten tycker jag dom har satt for hogt pris som far mig att tvivla nagot.

Skulle ni ge 8.000 dollar for honom?
Usch jag gillar inte att kasta ut pengar sadar nu nar det ar sa tufft for ekonomin. Kanner att jag maste ha lite asiker fran er andra.
 
Sv: Skulle ni kopa denna hast?

Oj glomde ju bilderna

Bajkal:
9dc36adcbak.jpg

672e6624bak.jpg

5beab5fcbak.jpg

d9b06523bak.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Skulle ni kopa denna hast?

Spontant, utan att ha någon koll:
Den är tre år och hunnit galopptävlas och sedan gå i avel? Pga skada? Eller är det normalt där att göra så?

Vad ska du ha den till? Jag inbillar mig att en så ung häst som tävlats i galopp skulle kunna en del skador/förslitningar som kanske kan ge problem senare?

Var jättevacker, men formen kändes inte precis optimal... lite skumt musklad? Vet att akhal-tekeer ser lite special ut, men ändå?

Antar att tull och importkostnader tillkommer på de 8000? Tycker det känns dyrt, men om det finns en fin marknad för hans tjänster inom aveln kanske det är värt det.
 
Sv: Skulle ni kopa denna hast?

Jag vet att rasen ser så ut, men denna hästen föll mig inte alls i smaken..Tunn,konstigt musklad,mm Varför tävlas den inte längre i galopp? Var den bara inte snabb nog eller är det något fel på den? Mitt svar är NEJ, jag skulle absolut inte köpa den för 8000 dollar..
 
Sv: Skulle ni kopa denna hast?

Jag tolkar som avlad därefter är att den är avlad för ändamålet som är galopp.
 
Sv: Skulle ni kopa denna hast?

Har du ingen film på kusen? Jag tycker som de andra att den är lite väl omusklad för att ha gått galopp- de hästarna brukar väl ha rejäla rumpmuskler? Sen, låter det lite konstigt att den gått galopp iom att det är en korsning, galopptävlingar är väl inte öppna för vilka hästar som helst? Antingen engelskt fullblod eller arabist fullblod?

Annars tycker jag hästen är riktigt snygg, med bra bete och lite vila så kan han nog bli kanonsnygg! Jag gick in på xe och fick 8000 dollar till 60 000 svenska kronor. En ordentlig vet besiktning med röntgen plus en film där du ser hur hästen rör sig i alla gångarter så kan jag tycka att priset är ok. Frågan är vad det kostar att ta hem den?
 
Sv: Skulle ni kopa denna hast?

Frågan är nog inte så mycket om priset är högt eller vad det kostar att "ta hem" som vad du tänker använda den till?
Det är ju en väldigt speciell häst helt klart som om den är värd det eller inte beror på vad du själv tänker ha den till.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jaha, dagens idiotfraga: svansbrott (storsta sannolikhet, blir resa till vetten) 3-4 veckor gammalt. inte lakt, hunden har ont...
2 3
Svar
42
· Visningar
10 849
Senast: Bewildered
·
Foder & Strö Hej, mitt varmblod har magrat sedan han gar pa losdrift, anledningarna ar manga men den framsta ar nog att han inte far fri tillgang...
Svar
4
· Visningar
1 149
Senast: daphna
·
Övr. Hund Lite drygt tva manader efter att vi avlivade var forra hund skaffade vi en ny hund. Vi fick hem honom i mitten av februari och han var...
Svar
16
· Visningar
1 923
Senast: Ravishing
·
Hästmänniskan Nu ar det inte aktuellt att kopa hast forran om typ 5 ar eller sa.. MEN.. Forsta hasten, en familjehast, vad ska man kopa? Minst 10...
Svar
7
· Visningar
1 107
Senast: Brun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp