skvätter--blä

H

hautecouture

alltså är det bara mina kastrerade hankatter som skvätter en vätska som luktar rejält??? vet nån vad det beror på?
 
På vilket sätt skvätter de? Revirmarkerar-sprayar, eller kissar småpölar ofta?

Om de revirmarkerar så kan jag säga att de flesta kastrater inte gör det, även om det händer, framförallt om de är sent kastrerade. Feliway kan hjälpa...

Om de kissar ofta, och småpölar, kan det vara en urinvägsinfektion, eller värre, urinsten. Iväg till vet isåfall, det kan vara riktigt farligt om katten får urinstopp!
 
båda mina hanar blev kastrerade i lagom tidig ålder.
ifall man kliar dom mkt kan de skvätta en brunaktig vätska, som verkligen luktar starkt! det är inte kiss.
jättejobbigt för man kan aldrig kela ordentligt med dom utan att vara rädd för att bli nerskvättad.. usch låter hemskt men så är det! :cry:
 
Halloj

Det kan vara analsekret som kommer ifrån analsäckarna. Det händer ibland med mina katter och som du säger det är inte trevligt, fy bubblan vad det luktar. Även här i samband med gos eller när de vaknar.

Analsäckarna töms på analsekret i samband med avföring varje gång katten bajsar - om de inte tömmer sig normalt kan det bli en analsäcksinflammation som kan bli en böld. Om du tycker att katten slickar sig onormalt mycket där bak åker kana eller är irriterad kan det vara en inflammation som behöver vet vård. Men på det du skrev verkar det inte så.

Men som sagt det är inte trevligt.

mvh linda å gos katterna arvid :love: å beson :love:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Ja. Nån gång ibland hade väl inte varit hela världen men hon har verkligen vår grusgång/parkering som toalett. Det är svårt att ta sig...
2
Svar
30
· Visningar
2 261
Senast: SaraXX
·
Hundhälsa Min hund kom igår i slagsmål med en räv. Hemma, invid ett uthus så hunden sprang alltså inte lös någonstans då den används till jakt och...
Svar
1
· Visningar
283
Senast: animalasia
·
Katthälsa När jag googlar står det att man kan/bör kastrera hankatter redan vid 4 månaders ålder? Det låter VÄLDIGT tidigt, de växer ju mycket...
2
Svar
24
· Visningar
1 495
Senast: JohannaB
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 817
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp