Skydd i hagen

Itzyditzy

Trådstartare
Min häst måste ha skydd i hagen nu på sommaren. Vet inte alls vad hon gör men hon får hemska sår på bakbenen vilket medför ärr som inte försvinner.
Problemet är ju att hitta bra skydd som skyddar samtidigt som de inte är för varma nu. Någon som har något förslag på vad för sorts av skydd jag kan ha? Är rädd att hon ska bli för varm av dem hon har nu..

Vad har ni för skydd på era nu?

Slår hon efter flugor och bromsar kanske?
Se iaf till att hon är rejält skyddad mot äckliga flygfä!

Sen kan du ta håltången och göra an massa luftningshål i dina benskydd om du har ett par som är bra men du kanske inte är överdrivet rädd om.

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
926
Senast: Bison
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 821
Senast: 13579vas
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 206
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 085

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka