Skydd vid hoppning

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fantasy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 58
  • Visningar Visningar 4 105
Sv: Skydd vid hoppning

Hästen har Eskadrone Cross Country flexisoft fram samt Eskadrone cross Country bak. Bakbensskydden är av den höga modellen eftersom fröken fräken blir lite ivrig och mellan varven försöker sätta ner bakbenen på vartandra :idea:
Tycker att de fungerar väldigt bra.
Dock är det ett par läderskydd på gång. Jag sitter och klurar på designen alternativt att jag kan hitta någon tillverkare som har några riktigt justa. Man vill ju vara fin på tävlingsbanan ;) :devil:

Apo

Jag har hampas senskydd fram.
När det blir nya skydd blir det dock antingen hampa senskydd fram å hampa kotskydd brak eller eskadron senskyd fram å eskadron kotskydd bak. Om jag inte hinner spana in något annat skydd mellan nu och det att jag faktiskt köper skydden...

alltid boots fram och några billiga senskydd som används endast vid hoppning

Eskadron flexisoft eller Veredus och hingsten har ett par HG läderskydd med kardborrknäppning.

Zuzzi skrev:
alltid boots fram och några billiga senskydd som används endast vid hoppning

Ja, de flesta hoppar, eller rider med boot i huvudtaget. Även om man inte tror att dem behövs, så gör dem det ibland. Dem skyddar alltid för något :)

Eskadron, Veredus eller tyska läderskydd bak som tyskan går med. (Vad dumt det lät!)

Tyskan går också alltid med boots, oavsett om jag hoppar eller ej.

Vid vanlig ridning i skogen går de med tyska heltäckande skydd på alla fyra, typ Eskadrons.

Vid träning har jag antingen eskadron eller Br senskydd plus korta bakskydd..

vid tävling Veredus med skinn i eller eskadron med fårskinn i :banana:

På vallacken, lindor på alla 4
Stoet, lindor eller eskadron fram, inget bak

vid träning har jag Veredus fram Eskadron bak
och på tävling Dy'on fram och Veredus senskydd bak

Gummiboots fram och Veredus senskydd fram.
Bak ingenting, men ska köpa Veredus höga bakskydd med. Eller höga Eskadron.

Jag använder skydd på de fötterna som ha skor. Mest Eskadrone. Senskydd, korta eller höga bak, lindor på några, boots på endel.. helt efter vad hästen behöver.

Fredrik Gustafsson

Häst nr ett har JW "plastskydd" vid träning (senskydd fram, låga bak) och Equipe läderskydd på tävling. Fast eftersom hon har (haft) ett sår på bakbenet som sitter lite olyckligt har hon fått ha lindor bak en period.

Häst nr 2 har tidigare haft JW läderskydd, men idag har vi inhandlat Veredus Classic runt om, så nu får hon väl ha dem på tävling.

Jag brukar ha senskydd fram och kotskydd bak,
boots fram vid brodd.

Eskadron, Veredus, Jacson läderskydd.

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
521
Senast: Elo
·
Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
14
· Visningar
567
Senast: Keb71
·
Utrustning hej! är veredus pro jump ll bakskydd tillåtna i hoppning för storhäst på 8 år, och isf i vilka klasser? behöver hjälp att tolka tr😊🙈
Svar
2
· Visningar
398
Utrustning Hej! Jag har nyligen köpt en ny hopphäst, sto 13 år hoppar upp till 140. Hon flyttade hem till oss för snart 4 månader sedan. Upptäckte...
Svar
1
· Visningar
198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?

Hästrelaterat

Tillbaka