Bukefalos 28 år!

Skydda SGI:n

CosmicQueen

Trådstartare
Känner att jag har noll koll på det, hur det fungerar...
Kommer ju att få en till bebis då Emil är 1 år gammal. Vet att man måste ha sysselsättning 5 dgr/vecka efter att barnet fyllt 1 år för att skydda sin SGI.

Hur fungerar det då jag kommer & gå hemma med 2 barn? Spelar det någon roll av vilkets barn dgr jag tar för att skydda SGI:n? Det kan det väl inte göra, jag kan väl inte ska behöva ta 5 dgr av Emil varje vecka? Jag kan väl blanda dgr från båda barnen & ändå behålla SGI:n?

Kanske en självklar fråga? Men jag har funderat på detta ett tag nu & känner mig så osäker vad som gäller...:o
 
Sv: Skydda SGI:n

När du får ett till barn behöver du inte skydda din SGI förrän det barnet fyller ett.
Du kan ta dagar från båda barnen.
 
Sv: Skydda SGI:n

Lånar din tråd lite.

jag jobbar 60% på oregelbundna arbetstider och dagar. Hur många dagar i veckan behöver jag då ta ut för att det ska räknas som att jag har sysselsättning 5 dagar i veckan?:confused: Min lilla prinsessa blir ju 1år i augusti och min fp och sgi från henne är ju baserad på en 100% tjänst.
 
Sv: Skydda SGI:n

Du behöver ta två dagar.

100%/40h är ju fem dagar. Om du jobbar 60%/24h bli det ju 40%/16h kvar att täcka upp med fp.
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 723
Senast: Nixehen
·
Övr. Barn ...så skulle jag inte låta barnet använda skärmar förrän det kunde läsa. I verkligheten var hon tre veckor gammal första gången vi...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 772
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 653
Senast: jemeni
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 318
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp