Innan jag fick barn...

Justja, jag skulle ju INTE bli en sån där hysterisk ponnymamma! INTE.

:angel:
Alltså, 1, det är ju sjukt roligt att köpa ponnysaker :D 2, mina erfarenheter som hästskötare och hippolog exploderar och jag vill fixa med allt och lite till. Försöker låta dottern göra saker själv, men knoppning sköter jag :angel: och allt måste torkas med putsduk innan de rider in på banan, trots dotterns protester.

Kan tillägga att vi inte ens äger ponnyn, har honom bara på deltid från ridskolan :heart
 
Alltså varenda gång jag scrollar förbi den här tråden så tänker jag att.. ”innan jag fick barn” visste jag fasen ingenting om hur det faktiskt skulle bli att ha barn. Inga böcker eller goda råd i världen kan förbereda en för det är ett paradigmskifte av rang som är fullkomligt omöjligt att föreställa sig. Jag har nog fått äta upp precis allt jag någonsin sagt och tänkt som barnlös 😂 Allra främst precis alla meningar som har börjat med ”det är väl bara att…” :D☠️
 
Alltså varenda gång jag scrollar förbi den här tråden så tänker jag att.. ”innan jag fick barn” visste jag fasen ingenting om hur det faktiskt skulle bli att ha barn. Inga böcker eller goda råd i världen kan förbereda en för det är ett paradigmskifte av rang som är fullkomligt omöjligt att föreställa sig. Jag har nog fått äta upp precis allt jag någonsin sagt och tänkt som barnlös 😂 Allra främst precis alla meningar som har börjat med ”det är väl bara att…” :D☠️
Haha eller hur! Jag med! Och alla gånger jag och min sambo lite snusförnuftigt sagt ”sådär kommer aldrig vi göra om vi får barn!”. Såna idioter man är 😅.
 
Haha eller hur! Jag med! Och alla gånger jag och min sambo lite snusförnuftigt sagt ”sådär kommer aldrig vi göra om vi får barn!”. Såna idioter man är 😅.

Haha, verkligen! Jag har ju en del singelvänner som lever i en helt annan bubbla än mig och där kan det ibland ploppa upp kommentarer kring hur de skulle göra eller tänka om de vore föräldrar. Inte riktat mot mig alltså utan rent allmänt. Jag biter mig i tungan för ärligt talat så spelar det ju verkligen ingen roll vad någon annan skulle säga till dem idag, man kan ändå inte förstå fören man är där själv. Samt, det blir olika för olika människor. Det finns inget som säger att det kommer bli för dem som det blev för mig. Så jag säger ingenting, men i mitt stilla sinne tänker jag att ja… de får väl upptäcka det om/när den dagen kommer precis som alla vi andra fån :D 🤡
 
Haha, verkligen! Jag har ju en del singelvänner som lever i en helt annan bubbla än mig och där kan det ibland ploppa upp kommentarer kring hur de skulle göra eller tänka om de vore föräldrar. Inte riktat mot mig alltså utan rent allmänt. Jag biter mig i tungan för ärligt talat så spelar det ju verkligen ingen roll vad någon annan skulle säga till dem idag, man kan ändå inte förstå fören man är där själv. Samt, det blir olika för olika människor. Det finns inget som säger att det kommer bli för dem som det blev för mig. Så jag säger ingenting, men i mitt stilla sinne tänker jag att ja… de får väl upptäcka det om/när den dagen kommer precis som alla vi andra fån :D 🤡
Ja, ja, ja! Verkligen. Min mans bror är den absolut mest naiva jag vet när det kommer till hur det kan vara att ha små barn. Han är så oförstående kring vissa saker vi gör/inte gör med barnen. Verkligen "det är väl bara att..."-mentaliteten. Nu ska han snart bli pappa själv och jag får bita mig i tungan sååå hårt och ofta. Vill bara berätta hur fel ute han är kring vissa grejer, även när han pratar om förlossning och graviditet, men herrejösses jag måste ju verkligen hålla tyst för han får väl upptäcka allt själv precis som alla andra, plus att precis som du skriver så blir det ju olika för alla. Graviditeter är olika, förlossningar är olika och barn är olika. Men det är just det han själv absolut inte förstår än så det är verkligen frustrerande att lyssna på ibland, han är en sån som uttrycker sig tvärsäkert om allt också. Jaja, jag är övertygad om att han kommer att bli en toppenpappa i alla fall.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 122
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Självplock jordgubbar?
  • Trött och arg
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp