Bukefalos 28 år!

Skylt: Rastning av hund förbjuden

Sv: Skylt: Rastning av hund förbjuden

.

Här är boven i dramat :D

1_187886043.jpg

Men guuuuuuuuuuuuuuud!!!!:love::love::love:

Tur du inte passerar min kyrkogård, för den där hade du inte fått ha kvar länge:D
 
Sv: Skylt: Rastning av hund förbjuden

Haha! Jag ska för säkerhets skull inte passera en endaste kyrkogård medan han är valp :D
 
Sv: Skylt: Rastning av hund förbjuden

Men jösses så söt! :love: Den lilla boven får gärna komma och kissa på min gräsmatta.
 
Sv: Skylt: Rastning av hund förbjuden

KL

Jag struntar faktiskt i såna skyltar om det inte rör en plats där jag vet att folk brukar sitta på marken, barn leka eller liknande. Oftast ser man dem i typ en rosenrabatt framför ett flervåningshus och där tycker jag det är trams att hunden inte skulle få kissa. Självklart plockar man upp efter sig i alla lägen, men jag fattar inte vad det spelar för roll om hunden pinkar på en buske. Jag låter dem inte heller kissa på husväggar, trappor och liknande, oavsett skyltning.

Om alla tänkte så att det inte borde spela någon roll om hunden kissar på busken, då skulle den busken förmodligen inte se så fin ut efter ett tag:D

Mina hanhundar kissade jämt på en buske hemma...den växte inte bra och blev missfärgad i bladen.
 
Sv: Skylt: Rastning av hund förbjuden

Tycker jag också. Men rent juridiskt är det inte hållbart att förbjuda hundar på beravningsplatser eftersom det är en offentlig plats. Tydligen något som stötts och blötts mycket i kyrkoårdssammanhang.

Här är det koppeltvång, men hundar får gå med in på området.
 
Sv: Skylt: Rastning av hund förbjuden

Om alla tänkte så att det inte borde spela någon roll om hunden kissar på busken, då skulle den busken förmodligen inte se så fin ut efter ett tag:D

Mina hanhundar kissade jämt på en buske hemma...den växte inte bra och blev missfärgad i bladen.

Det har jag faktiskt aldrig upplevt. Mina hundar kissar flitigt på vår tomt och jag har aldrig sett några effekter av det i form av missfärgade blad eller dålig växt. Inte heller på buskar eller liknande längs våra promenadvägar där det kissar mänger av hundar vareviga dag. Just där vi bor finns det en hund, eller i vår grannes fall 6 stycken, i varje hus. Och jag har aldrig sett några negativa effekter av detta. Därför har det faktiskt inte föresvävat mig att det skulle kunna göra någon skada. Man kan ju t.o.m. gödsla med urin. Gäller det inte hundurin?
 
Sv: Skylt: Rastning av hund förbjuden

Det har jag faktiskt aldrig upplevt. Mina hundar kissar flitigt på vår tomt och jag har aldrig sett några effekter av det i form av missfärgade blad eller dålig växt. Inte heller på buskar eller liknande längs våra promenadvägar där det kissar mänger av hundar vareviga dag. Just där vi bor finns det en hund, eller i vår grannes fall 6 stycken, i varje hus. Och jag har aldrig sett några negativa effekter av detta. Därför har det faktiskt inte föresvävat mig att det skulle kunna göra någon skada. Man kan ju t.o.m. gödsla med urin. Gäller det inte hundurin?
Mina föräldrar får runda gula fläckar på gräsmattan efter att min hund (som bor där för det mesta) kissat på gräsmattan. Jag har hört flera andra klaga på det också.
 
Sv: Skylt: Rastning av hund förbjuden

Mina föräldrar får runda gula fläckar på gräsmattan efter att min hund (som bor där för det mesta) kissat på gräsmattan. Jag har hört flera andra klaga på det också.

Där ser man. Undrar varför vi inte har sett det hemma. Kanske är vår gräsmatta inte tillräckligt fin från början för att de ska synas.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kan inte se att frågeställningen är reglerad enligt lag, det tydligaste verkar vara formuleringen: "Om någon brister i tillsynen...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
23 436
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund För några veckor sedan blev min kelpie (16 kilo) attackerad och biten av en fullvuxen Gran danois hane. Jag var inte med men enligt...
Svar
2
· Visningar
4 566
Senast: WildWilma
·
Q
Övr. Katt Varför har vi människor släppt lös katten så att den vandrar på annans mark utan någon som helst tillsyn. Samma regel gäller för katten...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: lisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp