Sladdlös klippmaskin

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Fialotta999
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 3 480
Sv: Sladdlös klippmaskin

Jag har en Moser Avalon som jag är väldigt nöjd med.

Moser Avalon är en supertyst smidig maskin tycker jag med. Hur mycket ska du klippa . Din egen/egna hästar eller lite till andra vänner med?

Jag har en Lister med batteri du har på magen precis som till mosern. Den har varit suveränt bra men är ju dyrare.... Den är int eheller lika tystlåten som mosern.

En vän har Andis Super AGR+, sladdlös, 1 timmas batteritid, klipper strålande fint, inte alldeles för tung i handen, och riktigt tyst jmf med andra.

Tänkte införskaffa en sådan med sladd, den dagen jag väl behöver klippa hästarna (vilket i dagsläget knappast är fallet).

Tanken är att jag bara skall klippa min egen häst. Det brukar bli 3-4 gånger per år. Har kollat på en Moser Avalon men den är ju så himla dyr men det är väl så att man får betala för bra grejer ;)

Varför måste den vara sladdlös? De är ju mycket dyrare...
Är din häst känslig för ljud eller ej?

Jag har den. Den klipper snyggt, är relativt tyst. Helt klart en bra klippmaskin om man har en rädd häst. Det går dock betydligt snabbare att klippa med en större mer rejäl maskin, och mosern klarar heller inte av för täta pälsar.

Så om den är bra eller ej beror på vad du har för häst tycker jag.

Jag har en sladdlös från DeLaval som är toppen. Den är över 15 år gammal, batteriet börjar väl bli lite sämre men den klipper alldeles toppen så länge skären är bra. Jag har en nordis med mycket päls, det är som att skära i mjukt smör.

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
776
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 109
Senast: Görel
·
Utrustning Jag tror min klippmaskin är stulen, eller så har min totala förvirring slagit till. Snart står jag oavsett med en fullpälsad Haflinger...
Svar
18
· Visningar
1 502
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S