Bukefalos 28 år!

Släkten är värst

Sv: Släkten är värst

Tycker att det är skitkonstigt att dom tar honom för en tik, åtminstone på den bilden ser han ovanligt maskulin ut?
 
Sv: Släkten är värst

Är bara för att de flesta hanar ligger mot övre maxgränsen och väger ca 10 kg mer, så för att vara en hane i rasen är han relativt liten fast han ligger 1 cm under idealmankhöjden och maskulin är han ju som synes, men betecknas som liten och feminin ändå :D :rofl:
 
Sv: Släkten är värst

Pappa Grane (Som jag tycker är så härligt att vila ögonen på!)

grane.jpg

Ja visst är han snygg :love: och han ger fina avkommor också, tycker du inte det? :angel:
Tänkte på det när jag lade ut bilderna, både Grane och Atlas (brorsan) är riktigt snygga hanar. Inte sådär tunga och grova som många är :(
 
Sv: Släkten är värst

Ja visst är han snygg :love: och han ger fina avkommor också, tycker du inte det? :angel:
Tänkte på det när jag lade ut bilderna, både Grane och Atlas (brorsan) är riktigt snygga hanar. Inte sådär tunga och grova som många är :(

*Host* Ja, för vi är heelt opartiska när vi pratar Grane :D
Han är riktigt läcker och jättetrevlig - en av mina favorithanar (fortfarande helt opartisk :angel:).
Jag tycker om när hanarna har massa, men jag vill inte att de ska vara jättemaskulina (med hänsyn till allt negativt som hänger samman med om de tillverkar för mycket testosteron). Inte för mycket, och inte för lite - Grane är perfekt ;)
 
Sv: Släkten är värst

*kl*

Lovas mamma, Brighthill's Bright Buffy:

image562.jpg


Tagen från kennel Uniline's hemsida. Lova är valp nr två från vänster räknat.


Jag har tyvärr ingen bild på hennes pappa på datorn.

Lovas syster Happie, tyvärr bortgången:

image276.jpg


Också tagen från kennel Uniline's hemsida.


Lova själv, som ung:

lova2.jpg


Sjukt lik sin mamma runt ögonen, tycker jag.

Lova nu, gammeltant på 12 år:

DSC00015.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Släkten är värst

Ja de ska ju synas att de är hanar men jag tycker många blir för tunga (dvs ser ut som om jordens dragningskraft verkar vara extra stark precis där de står ;)). Dalmatiner ska ju vara smidiga, eleganta hundar, har speciellt en hane i åtanke som jag tycker är rent av ful.

Men kom på att detta var för OT nu, sorry :o
 
Sv: Släkten är värst

Alright, give me some space, släkten är värst!:devil:

Pappa Doubleuse Black Grouse


Mormors mormor Tansy's Adrienne


Mormorsmor Khemosabi Nollan


Mormor Khemosabi Chickasaw


Morfar Doubleuse Teddy Bear


Mammas moster Khemosabi Pearl Jam
 
Sv: Släkten är värst

Moster Khemosabi Strike


Mamma Khemosabi Home Run


Kullbror Khemosabi Double Speed


Resultatet Khemosabi Double Spin
 
Sv: Släkten är värst

Tar de bilder jag hittade lite snabbt (uppfödarens bilder).

Mamma Lana:
vmamma.jpg


Pappa Vilde:
vergunsabel2.jpg


The making of: :D
vilde7.jpg

vildeolana2.jpg


Resultat:
IMG_6404.jpg


Nitis:
IMG_8861.jpg

IMG_2554.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Släkten är värst

*knapplån*

Mamma Diva

Pappa isac

Resultatet blev min Hannibal

22968092.jpg


Sen va det nån som tyckte det va roligt att se resultatet av blandningar, så jag kör väl Mulle med då..


Mamma Mitzie och Pappa Devil.
17620803.jpg

Mulle:
23559235.jpg


Lite OT, jag vet att jag har sagt att han är vit schäfer/BC, och mamman ska enl uppfödaren vara den korsningen, likaså pappan, så vart hennes strävhåriga päls kom in, det har jag funderat på läääänge :crazy:
 
Sv: Släkten är värst

*KL*

Vilken rolig tråd! Kul att se allas föräldrar!


Och här är pappa Leroy, Jangel´s Cadiblack:
leleroyroy.jpg

leroy11.jpg

Åh han är efter Jangel´s Cadiblack det är en riktig snygging, vart in på kennlen som har den heldel gånger för kolla på den hunden sen se va dom planerar man vet ju aldrig när man ska ha en Afghan, och derar gillar jah!:)
 
Sv: Släkten är värst

Ett långt, utdraget woooooooooooooooow på det där alltså :eek:. Shit, vilken uppenbarelse! :love: :love: :love:

Visst är hon vacker! Och en jättetrevlig hund med. :love:

madeleinewall: Jag har bara sett honom på utställningar men han är jättefin. :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 537
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 623
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 168
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 215
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp