Bukefalos 28 år!

Släppa och börja om?

Mia_R

Trådstartare
Jag är mer och mer inne på att helt släppa det jag har idag, sälja allt, flytta och börja om från scratch. Helt radera ut allt, utom det närmaste och käraste som mina djur, arvegods och foton. Bryta upp, lägga allt gammalt bakom mig, stuva in resten i en lastbil, (ja, ja, jag har hästar ...) och byta ut allt mot nya marker, nya vindar, nya stigar.

Jag har gjort det förr, men det är svårare som äldre, inte lika lätt att hitta nya karriärer. Jag räds inte att flytta, har gjort det så många gånger under hela mitt liv att jag ser det som nya möjligheter, men att kasta det gamla utan att redan ha ett nytt jobb och någonstans att ta vägen, törs man det? Det är inte längre bara så enkelt som att packa sin tandborste och gå dit vindarna för mig, genom åren har jag fått saker av noll ekonomiskt värde men emotionellt ovärderligt, jag har människor jag älskar som jag isf lämnar för alltid och troligen aldrig mer få se i livet.

Jag har stannat för länge, egentligen borde man flytta var femte år för att gå vidare, eller vad tycker ni?
 
Sv: Släppa och börja om?

Med den knapphändiga information känns det omöjligt att råda.

Vill du flytta för att fly? Är du rastlös? Annan anledning?
Det finns massa bra anledningar till att bryta upp och göra något nytt, men jag tror på att det måste finnas bra anledningar. Jag tolkar texten som att du vill fly, då du säger att du har människor som du älskar och som du då aldrig mer kommer få se i livet. Det är en ofattbar mening för mig. Hälsa på eller hålla kontakten på annat sätt kan man ju göra.

Oklart, är min sammanfattning!
 
Sv: Släppa och börja om?

Jag har stannat för länge, egentligen borde man flytta var femte år för att gå vidare, eller vad tycker ni?

Fastnade på denna mening. Varför gå vidare om man är nöjd? Är du inte nöjd, fine, flytta. Men det låter som att du lämnar mycket... Jag personligen ser absolut ingen anledning att flytta var femte år. Faktum är att jag bott i samma stad i hela mitt liv (en myyyyycket liten stad) och har inga planer på att någonsin flytta härifrån. Så nej, jag håller verkligen inte med om den där meningen.
 
Sv: Släppa och börja om?

Jag har stannat för länge, egentligen borde man flytta var femte år för att gå vidare, eller vad tycker ni?

Man kan vara trygghetsnarkoman på många olika sätt. En del bor i samma bo hela livet, andra ser trygghet i förändring. Jag står själv inför stor förändring i mitt liv genom flytt, och förhoppningsvis (gode gud, låt det ske!) ett nytt jobb. Jag känner att den trygghet jag själv byggt upp i mitt liv med ett stadigt arbete i lugn och ro där jag kan verksamheten utan och innan och nu känner mig som en inventarie, och ett boende på landet i lugn och ro har gjort mig till en snudd på katatonisk människa, det var inte detta livet jag ville ha. Jag vill vara där det finns puls, jag vill bli utmanad och jag vill ha förändring - då är jag trygg.
 
Sv: Släppa och börja om?

Det gar inte att rada ... det ar sa oerhort personligt vad man mar bra av sjalv.
Jag brukar saga att jag behover nya utmaningar var femte till sjunde ar for att ma bra. Byta job, bostads ort, studera, eller vad det nu kan vara. Bara det ar en ny utmaning, nagot nytt att bita i och kanna sig utmanad av.
 
Sv: Släppa och börja om?

Du kan ju byta boende, rensa som attan och låta vårens intåg vara ett startskott! Bor du på landet flytta mot stan och bor du nära stan flytta ut på landet osv.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 373
Senast: Cattis_E
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 543
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 674
Senast: kma
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 551

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundbeteende

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp