Bukefalos 28 år!

Släppa ut duschad häst på vintern...

Sv: Släppa ut duschad häst på vintern...

Precis min tanke.

då blir hästen torr fort o du kanske slipper tvätta i längden..

Jag tvättar sällan av svetten på vintern- borstar bort.

Gissar att du inte har några långhåriga hästar. min gamle islänning med mammutpäls tog minst 3 timmar att torka, då hade jag först borstat, gnuggat med handduk och lagt på ett superbra svettäcke. Om jag bara la på täcket tog det 4-5 timmar. Efter det klipptes han så fort han bötjade svettas lite på halsen.
 
Sv: Släppa ut duschad häst på vintern...

*kl

Idag tog jag med hårfönen till stallet. Badade hästen på ryggen, torkade med frottehandduk, la på fleecetäcke med halm under, lät stå en timme inne medan jag donade klart i stallet, fönade och släppte ut med fleecefodrade regntäcket. Gick hur bra som helst. Ibland är lösningen närmare än man tror, tack för alla tips :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 640
Senast: Calmiche
·
Hästvård Ni som inte har spolspilta och måste stå ute på stallplan. tvättar/duschar ni hästarna på vintern? Vad är lägsta minusgraderna ni gör...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 011
Senast: tuaphua
·
Hästvård Har en gammal häst här hemma.... Jag märkte att han började tugga höbollar som han spottade ut samt att han började sträcka på halsen...
2
Svar
25
· Visningar
2 820
Senast: Lepidus
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 882
Senast: NotlikeI
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp