Släppte ut häst från hage

Sv: Släppte ut häst från hage

..Är det bara jag som reagerar på artikelns "Efter ett tips kunde hon hämta hästen ungefär en halv kilometer från inhägnaden. Den hade då lugnt traskat iväg till ett lummigt bostadsområde"....
Tycket det låter som "det är lugnt att öppna och släppa ut hästar som går i nå´n hage och betar. De traskar bara lugnt ut och letar upp något trevligt ställe...."
För helsike! Våga göra en markering och få folk att fatta att det här är för dj...igt och helt vansinnigt! Denna gången gick det bra. Hoppas polisanmälan leder någonstans och att man försöker kolla upp vem som varit igång!!!!
 
Sv: Släppte ut häst från hage

Sånt är för :devil: två gånger har någon släppt ut våra hästar, första gången hade de klippt av trådarna och lagt dem ordentligt vid sidan:confused: andra gången hade de "bara" öppnat grinden.
Första gången hade de dessutom rappat hästarna ganska ordentligt för att få ut dem ur hagen, jag hoppas att hästarna sparkade tillbaks:devil:
Jag polisanmälde båda gångerna men inte hände det något alls:mad:
 
Sv: Släppte ut häst från hage

Jag har vid två tillfällen haft hästar lösa, två hästar första gången och tre hästar andra gången. Alla lösa från sina boxar....och alla från boxar som finns precis innanför stalldörren. I en av boxarna bor en unghingst. Jättekul att ha honom lös. Antingen är det busstreck från grannpojken och hans kompisar eller så är det en psykopatgranne som är i farten. Obehagligt är det och jag har polisanmält. Men polisen kan inget göra. Det finns ju inga bevis. Så det blir väl till att larma dörrarna och sätta upp övervakningskameror.
 
Sv: Släppte ut häst från hage

Sedan kan det vara som jag ”råkade” ut för….
Kommer in på gårdsplanen och möts av synen av 12 hästar ute!!!:eek:
De gick dock snällt in alla när jag brede ut armarna och smakade på dom.
Arg som ett ilsket bi stängde jag grinden medan jag svor vem i :devil: har glömt att låsa grinden…

Jo tack två minuter senare så ser jag VEM, en av hästarna har kommit på knepet!!!!
Så det var bara att skratta och fundera ut ett smartare sätt att låsa grinden.
Som tur var hände ju inget dena gång, men tänk om de hade vandrat i väg hela flocken….
 
Sv: Släppte ut häst från hage

Ja när jag var liten hade jag en ponny och hon var alldeles för smart för sitt eget bästa. :devil: Hon klurade ut hur flera olika lås fungerade.
 
Sv: Släppte ut häst från hage

Vi har också en ponny hemma som har lärt sig att om gallret i dören är öppet så kan han pressa så mycket att boxlåset går upp. Och det är nya exklusiva boxar. Men nu är det kedja runt dörren för säkerhets skull och alltid stängt galler. Det ser ut som "Houdini-utbrytarkungen".
Ps! Han var inte en av de utsläppta....och lillhingsten har också en kedja runt. Då tar det längre tid att få upp dörren...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En man är misstänkt för att ha släppt ut sin grannes hästar ur hagen, i samband med ett bråk. Hästarna försvann och hittades först dagen...
Svar
0
· Visningar
417
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Ett byggföretag som utförde ett borrningsarbete i Lyckeby dumpade lera i en hage - lera som visade sig innehålla det potentiellt giftiga...
2
Svar
27
· Visningar
2 723
Senast: Shaggy
·
  • Artikel
Hästnyheter När Malena Mandelholm kom ut i stallet på morgonen möttes hon av en kuslig syn. Hennes stall, där hon kvällen innan lämnat sina hästar...
Svar
10
· Visningar
1 373
Senast: tanten
·
  • Artikel
Hästnyheter För en vecka sedan hittades en död häst med vad som beskrevs som stickskador på kroppen i en hage på Alnö utanför Sundsvall. Polis och...
Svar
0
· Visningar
372
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp