Hästar utsläppta från stallet utan ägarnas vetskap – sprang bort

När Malena Mandelholm kom ut i stallet på morgonen möttes hon av en kuslig syn. Hennes stall, där hon kvällen innan lämnat sina hästar, stod tomt. Någon hade under natten till tisdagen tagit sig in i stallet och släppt ut Malenas hästar.
 
De kanske inte har bott på landet så länge?
Alla som är uppväxta på landet hade varit klistrade i fönstrena :rofl:
Det är faktiskt ett ganska rimligt antagande. I stan låter det ju hela tiden, och visst finns det ljud utifrån (speciellt på natten) som får en att stanna upp och lyssna, men hör man inget mer så går man vidare i livet. Många i vår närhet tycker vi (min man och jag) är överdrivna som ställer oss och tittar ut genom fönstret om vi hör något konstigt, eller till och med går ut på balkongen eller gården för att försöka se vad som står på.

Kanske hade de nyligen flyttat från stan och inte kommit in i vaksamheten.
 
Det beror väl på var man har sin gård? På de flesta ställen jag bott (eller stått uppstallad) har det funnits många grejer som kan låta utan att det har något med oss att göra. Inte går man ut varje gång grannen slamrar med sina prylar?
 
Herregud vilken mardröm. Jag som bor i lägenhet ställer mig alltid vid kikhålet när jag hör oljud som inte hör till i en trappuppgång.

Hade jag bott på gård hade jag nog varit för nyfiken och orolig för att inte gå ut och kolla med en yxa i högsta hugg. 🥴
 
Jag har tyvärr grannar som låter rejält med jämna mellanrum. Det eldas däck, plast och burkar som exploderar samt är jätteroligt att gasa som fjortisar med de enorma bilarna. Det har även skjutits på fyllan.
Jag brukar titta ut och se om hästarna är hysteriskt rädda (igen) och sen ägna en timme eller två för att lugna ner dem och leta skador. Jag anses dock som grinig så det görs helst när jag jobbar.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När Sophia Mårdh kom till sitt stall på onsdagsmorgonen stod hennes häst Kai uppbunden mitt i gången med fel grimma på sig. Någon hade...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 480
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
496
Senast: Funderarn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 109
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 927
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus
  • Vi som pluggar del VII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp