Slagsmål och lös i magen

L

liljekonvall

I fredags så rök våra hundar ihop ganska kraftigt.De hade fått märgben dagen innan och jag delar då alltid på dem för att undvika just bråk.Men så glömde jag plocka bort ett av benen när den ena var klar och eftersom båda var brevid varandra efter ett tag så tänkte jag att det var lugnt ändå.Trots allt så släpper ju alltid gammelhunden det mesta för unghunden.Dagen efter sitter jag och fikar med en kompis när det blir ett satans liv om just märgbenet.Jag får isär dem ganska snabbt men upptäcker att gammelhuden fått ett par ordentliga bett.Ett precis under ögat och ett i underkäken som är riktigt djupt.Jag tvättar detta och ringer vetrinären,men hon tycker jag ska avvakta och höra av mig om det verkar bli infekterat.Jag har tvättat såren varje dag och det vid ögat ser ok ut och det i underkäken har varat sig men inte så att hon verkar ha speciellt ont eller att det ser infekterat ut utöver detta.

Igår,alltså 4 dagar senare går sambon upp på morgonen(jag jobbar)och hon har skitit flera ggr inne.Hon är dålig i magen men verkar pigg.Efter ett par timmar kommer jag hem och inga olyckor då.Jag går långpromenad med dem och hon skiter två ggr.En av gångerna ganska fast och den andra löst.Resten av dagen fiser hon så det luktar inte av denna värld,men skiter inte mer än två ggr till,men det är löst.Nu i natt har hon återigen gjort inne ett par ggr och verkar dessutom slö och inte alls pigg.Jag ska ringa vetrinären sen(de ha inte öppnat än)men undrar om jag kan sätta samband magen med bråket?Hon har ingeen feber men vill inte äta(hon är ett riktigt matvrak i vanliga fall)och verkar inte vara sugen på att följa med ut,vilket hon också alltid vill annars.Hundarna var lösa i lördags men jag tycker det har gått för lång tid för att hon ska bli dålig av något hon fått i sig i skogen och då den andre är hur pigg som helst så är det ju inget smittsamt heller.

och nu precis när jag höll på att skriva,så kräktes hon.Det var gårdagens mat som kom upp,ganska osmält:confused::cry:

Vad kan det vara?
 
Sv: Slagsmål och lös i magen

Kan hon ha svalt benet/eller något annat svårsmält föremål?

Tror inte slagsmålet i sig är orsak till dålig mage och kräkning, men svalda föremål kan ge sådana tidiga symptom.

Eller så har hon bara fått en vanlig magsjuka.

Finns mycket det kan vara och du får nog avvakta tills du pratat med vet.
 
Sv: Slagsmål och lös i magen

Kan hon ha svalt benet/eller något annat svårsmält föremål?

Tror inte slagsmålet i sig är orsak till dålig mage och kräkning, men svalda föremål kan ge sådana tidiga symptom.

Eller så har hon bara fått en vanlig magsjuka.

Finns mycket det kan vara och du får nog avvakta tills du pratat med vet.

nej,benet har hon inte svalt,men däremot fick hon grisöra i söndags som kanske hon svalt,det vet jag inte.

Har pratat med vetrinären nu och ska dit halv ett.Hon verkar inte bättre.Tog tempen igen och den var på 38,8 nu.Fick ner henne för trappan och kissa utanför huset.fick gå in igen.Verkar stel och konstig i kroppen.Kan det vara borelia kanske?

Så jobbigt när man inget vet....:confused:
 

Liknande trådar

Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
455
Senast: Hoarfrost
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 541
Senast: CaisaCax
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 620
Senast: Icfafn
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 495
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp