Slakteri höll fem hästar i bristfällig stallbyggnad

Sv: Slakteri höll fem hästar i bristfällig stallbyggnad

tur att mina hästar kommer slippa att hamna i sådana här situationer då jag alltid är med vid slakt eller låter någon jag litar på vara med och se att hästen är odentligt slaktad.
 
Sv: Slakteri höll fem hästar i bristfällig stallbyggnad

Usch vad hemskt!

Vi hästägare får nog allt tänka oss för både en och två gånger ibland...
 
Sv: Slakteri höll fem hästar i bristfällig stallbyggnad

"Han tycker inte att bristerna som påtalats har orsakat hästarna något lidande." Är karln dum i huvudet eller?! Fan va korkad idioten är!!
 
Sv: Slakteri höll fem hästar i bristfällig stallbyggnad

Tyvärr tror jag inte det här är speciellt ovanligt, hade det vart en privatperson som hade sina hästar så hade det nog tyvärr, kanske inte ens upptäckts. Men när det gäller slakt är det tydligen så himla mkt värre enligt pressen :mad:
 
Sv: Slakteri höll fem hästar i bristfällig stallbyggnad

tycker att det var ett mycket litet problem som säkerligen inte orsakade hästarana mycket lidande i jämförelse med andra länders slaktdjurshantering..

men det hade vart bättre om de istället hade en lösdrift som sågs till istället för något gammalt ruckel.. eller helt enkelt säga "nej tyvärr kan vi inte ta in 5 hästar till denna vecka" till de privatpersoner som kör dit sina hästar själv som får gå före i kön, då skulle dom där hästarna slippa vänta överhuvudtaget..

dit ridskolan körde sina hästar förr ringde man och tidsbokade innan man körde dit dom..
 
Sv: Slakteri höll fem hästar i bristfällig stallbyggnad

Ser väl den dåliga planeringen o därmed oacceptabelt långa hållandetiden som det största problemet.
PL
 
Sv: Slakteri höll fem hästar i bristfällig stallbyggnad

Jag låter mina somna in hemma. Just för att slippa ev problem av detta slag. Om man tänker vad en häst kostar per månad att hålla borde ju egentligen alla ha råd med trotjänaravlivning eller??
 
Sv: Slakteri höll fem hästar i bristfällig stallbyggnad

Jag låter mina somna in hemma. Just för att slippa ev problem av detta slag. Om man tänker vad en häst kostar per månad att hålla borde ju egentligen alla ha råd med trotjänaravlivning eller??


Det är ju det absolut bästa tycker jag!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Hästnyheter (KB) Det finns fler personer som skänkt hästar till Veronica Larsson som sitter med i styrelsen för Knorrevångens slakteri...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 731
Senast: Lillfi
·
  • Låst
  • Artikel
Hästnyheter (KB) Veronica Larsson och Knorrevångens slakteri AB är polisanmälda. Rubriceringen är dock oklar beroende på om Veronica Larsson kan...
Svar
0
· Visningar
4 391
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (KB) Kvinnan som skänkte bort en av sina ögonstenar gjorde det i tron att hästen skulle få det bra. Det hon inte visste var att den nya...
Svar
5
· Visningar
1 122
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp