Släpar bakfötterna efter sig...

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare PayWay
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 933
P

PayWay

Min varmblodsvalack tar inte med sig sina bakfötterna... Det har än så länge "bara" resulterat att vet har fått komma en gång då han lyckades skrapa upp/bort en bit hud ovanför hoven å d bara pissade blod! Vad kan jag göra för att han ska sluta släpa bakfötterna efter sig?

Sv: Släpar bakfötterna efter sig...

försök rida mer dressyr, bommar, höjda bommar, serpentiner med tre bommar där du rakställer. aktivera honom.

antar att ni kollat så att det inte är något fel i rygg eller rumpa/bakbenen och att sadel coh träns passar.

Han gör det även när jag longerar honom i endast grimma...

Hej du

Ge inte upp med ditt varmblod De släpar ju bakhovarna helt enkelt för att rygg och bakdel inte är musklade helt. Jag håller med tidigare inlägg att du skall använda bommar att träna över, rid i skog o mark så han får tänka var han skall sätta fötterna. Använd boots som skydd i början eventuellt men låt honom träna upp sig långsamt.
Har själv en varmblods valack som gått som ridhäst i alla år. Han liksom tappar sin bakdel men vi är på mkt god väg att träna bort det med mkt rörelser och bommar för att få honom sätta under sig ordentligt så han bär sig riktigt:)
Lycka Till

Jag har faktiskt samma problem med mitt varmblod. Han har varit ridhäst i hela sitt 10 åriga liv. Jag brukar träna med bommar och sånt och lite resultat har jag fått :) Så fortsätt käpma :)

Liknande trådar

Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 224
Senast: Amha
·
Hemmet För 2 år sen köpte vi ny säng. Jag gjorde ordentlig research, vi var runt och provade olika sängar mm. Jag ville verkligen göra ett noga... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 108
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 840
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka