O
oceanchild
Jag har lite problem med min sits när jag rider, jag har mycket svårt att slappna av i benen. Hur jag än försöker så dras benen upp istället för att jag kan slappna av och bara låta fötterna "sjunka ner" i stigbyglarna. Jag är spänd i benen i alla gångarter men jag blir mer spänd vid högre tempon och i trav. Det är inte bara i ridningen som benen är spända utan det är i princip hela tiden som jag känner av spänningarna, främst vid knävecken och en liten bit upp på baksidan av låret. Jag har försökt med att stretcha benen regelbundet och även en del av Sally Swifts metoder med att "skaka loss" benen men jag har inte kunnat märka någon markant skillnad.
Då jag inte kan slappna av i benen påverkar ju det hela min sits och ridning på ett negativt sätt så jag vore så glad om jag kunde komma ur detta problem. Är det fler än jag som har den här typen av problem och vad har ni gjort för att kunna slappna av i benen? Några teorier om vad det kan bero på?
/Sara
Då jag inte kan slappna av i benen påverkar ju det hela min sits och ridning på ett negativt sätt så jag vore så glad om jag kunde komma ur detta problem. Är det fler än jag som har den här typen av problem och vad har ni gjort för att kunna slappna av i benen? Några teorier om vad det kan bero på?
/Sara