slår sig fri i galoppen..

K

karatefisken

..vad ska man göra? Ponnyn går för övrigt super bra, jätte mjuk, stadig men när vi ska fatta galopp så blir han helt konstig("gaaaalopp jippi!") å så drar han upp huvut och fattar och så blir han jätte stark men går ändå bra när han väl galoperar. har tränat för tränare och frågat henne, men hon sa bara till mej att vara lugn.
 
I fattningen bär hästen upp all vikt på ett bakben..Och det kan vara tufft att göra det i form om man kanske inte är riktigt stark i sina bärande muskler .Och då slår hästen sig ofta fri..
Bara att träna på.. :)
 

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
1 871
Senast: JohannaB
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 501
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp