Sleipnir frá Laufholi

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Eila
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 976
E

Eila

Är det någon som känner till Sleipnir? Hur är han att hantera, rida etc? Är det någon som har avkommor efter Sleipnir? Hur är de? Hur är stoet ni betäckte med?

Sleipnir är en enligt mig mycket vacker hingst (musblackskäck) med UNDERBART psyke. Han är verkligen lugn i all hantering och har förvånat många. I stallgången står han lös medan brunstiga ston leds förbi!

Jag har valt honom till mitt sto som skall betäckas i år. Tror inte Sleipnir har så många avkommor som är inridna ännu, men de unghästar jag känner till har också bra psyke och lynne samt är fina exteriört.

Tycker att han är en drömhingst! :D

Ska han stå hemma hela säsongen eller ska han ut på station? Vad har han för priser?

Sv: Sleipnir frá Laufholi

Jag har ett sto från Sleipnir och han är en superhingst med underbara gångarter.. helt klart en tummen upp hingst.

Liknande trådar

Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
38
· Visningar
3 652
Senast: Hedwig
·
Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Rosett
·
Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
508
Senast: Freazer
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 329
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår