Slips från nationell hoppning

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Ancor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 093
A

Ancor

Är det bara att ha en vanlig vit slips då eller finns det färdiga som typ plastronger???:confused: Vart isåfall?

Sv: Slips från nationell hoppning

Jag tror hööks har en färdigknuten plastrong. Annars finns det ju skjortkragar och blusar som funkar bra även på nationell tävling.

Jag tror hööks har en färdigknuten plastrong. Annars finns det ju skjortkragar och blusar som funkar bra även på nationell tävling.
Så man MÅSTE inte ha en slips? Utan man kan ha en sjorta med vit krage bara?

Så man MÅSTE inte ha en slips? Utan man kan ha en sjorta med vit krage bara?
Följande står i TR : "Vid Nationella och högre tävlingar krävs slips till skjorta med traditionell krage" och vad tusan är en traditionell krage, och vad är en otraditionell? :rofl:
Om man har ex en Kingsland skjorta (typ tävlingsblus) med vit krage, måste man ha slips iaf? hur puckat kommer inte det se ut om man ska sätta slipsen på kragen utan att kunna vika ner själva kragen sas :crazy:

Traditionell krage är jag rätt säker på är sådan liggande krage, som man har på vanliga skjortor alltså.
Tävlingsskjortor har ju en stående krage liksom, vilket inte kräver slips.
Du kan alltså lugnt tävla med din Kingsland-skjorta, utan slips :laugh:

Sådan krage som det är på killarnas tävlingsskjortor är det som räknas som traditionell krage, så de stackarna får alltid knyta på sig en slips på de högre tävlingarna. Vi tjejer med stående krage på våra tävlingskjortor (knepigt egentligen att det är olika) slipper använda slips.

Liknande trådar

Samhälle Var på Coop idag och såg den här skylten, den satt på två hyllsektioner med köttprodukter. Är det verkligen ”nationell råvarubrist” i... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 606
Senast: Snowball
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
746
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och... 53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
55 691
Senast: fio
·
Hemmet Hej! Är det någon händig själ där ute som svara på lite frågor angående slipning av bord. Det här bordet (se bild) skulle jag vilja...
Svar
2
· Visningar
533
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka