Bukefalos 28 år!

slitna travare

E

Enigma

Vad gör man åt travare som har slitna leder för att de ska hålla bättre och längre?
Tacksam för svar !
 
Det finns pulver du kan ge som ökar smörjningen i leden.
Gurkmeja säger många ska hjälpa (en krydda man kan köpa i vanliga matvarubutiker).
Glucosamin är oxå bra.Det finns en mängd olika preparat man kan ge som tillskott i fodret, kommer inte på vad de andra heter bara...
Tänk på att skritta fram ordentligt. :devil:
 
Men den gurkmeja som man köper i mataffärer är värdelös för hästar med för lite ledvätska. Orsaken är att den har kommit i kontakt med luft (då den hanterats av förbackare) och har därmed förlorat de egenskaper som hästägare brukar vara ute efter.
 
pröva Glucomin är visserligen dyrare men varar längre än den billigare sorten:)
 

Liknande trådar

Tjatter Någon som klippt sig där nyligen? Är ni nöjda eller är det ett ställe man ska undvika? Är det prisvärt? Vill klippa mina slitna toppar...
Svar
18
· Visningar
1 116
Senast: MiaMia
·
Kläder & Bli fin Nu är panik! Jag har sökt in på en utbildning och är så glad när jag kom in på den! Utbildningen är 3 veckor. Sista veckan är det...
Svar
10
· Visningar
1 225
Foder & Strö Som rubriken lyder. Ska knappa hem linfröolja till mina boys, lutar åt den från Gunnarshögs. Har gett av Eclipse Biofarm å Emin förrut...
Svar
8
· Visningar
522
Hästvård min häst hade en svullnad som vi upptäckte för ett par veckor sedan och bestämde oss för att kolla upp. Det visade sig vara ett trauma...
Svar
7
· Visningar
537
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp