Sluta rida?

Theasliv

Trådstartare
Hej! jag är 13 år och börjar tröttna på ridningen. Är inte alls lika motiverad men vill samtidigt inte bara ge upp det som var min dröm som 7åring. Jag rider nu på ridskola 2 ggr i veckan och tränar annan sport 3 ggr.
Är jätterädd att det kommer vara fel beslut och sedan ångra det massor. Kommer man glömma bort hur man rider om man skulle sluta?Hur hade ni gjort? Kommer jag ångra mig om jag slutar?
 
Hej! jag är 13 år och börjar tröttna på ridningen. Är inte alls lika motiverad men vill samtidigt inte bara ge upp det som var min dröm som 7åring. Jag rider nu på ridskola 2 ggr i veckan och tränar annan sport 3 ggr.
Är jätterädd att det kommer vara fel beslut och sedan ångra det massor. Kommer man glömma bort hur man rider om man skulle sluta?Hur hade ni gjort? Kommer jag ångra mig om jag slutar?
Du kan alltid börja rida igen hur gammal du än blir. Det är aldrig försent att börja om och din hästvana försvinner inte av ett uppehålla på ibland många år. :)
 
Kan t.o.m. vara bra att göra ett uppehåll. Jag red på ridskola som barn och i yngre tonåren. Slutade. Började rida privathästar när jag var 19. Kändes som om jag lärt mig saker fastän jag haft ett uppehåll. Plus att det var roligare när jag var äldre!
 
Du kan absolut ta upp det igen! När jag fick ta bort min ponny slutade jag i princip att rida men har tagit upp det igen. För mig har det definitivt suttit kvar muskelminnet :)
 
Nufortiden sa rider jag typ 5 ganger om aret, och sen aker jag hastigt som lustigs pa falttavlanssemester i irland och rider 5 timmar om dagen i 3 dagar.
Visst, jag ar inte lika duktig som jag var nar jag var 18 (ar 33 nu!) och red 10 hastar i veckan, men en del grejer satter sig i muskelminnet, och sen kommer man ifatt snabbt igen nar man borjar igen!
 
Hej! jag är 13 år och börjar tröttna på ridningen. Är inte alls lika motiverad men vill samtidigt inte bara ge upp det som var min dröm som 7åring. Jag rider nu på ridskola 2 ggr i veckan och tränar annan sport 3 ggr.
Är jätterädd att det kommer vara fel beslut och sedan ångra det massor. Kommer man glömma bort hur man rider om man skulle sluta?Hur hade ni gjort? Kommer jag ångra mig om jag slutar?


Är inte fel att testa olika saker när man är ung. Om du slutar och känner att du vill tillbaka igen så kommer det inte vara några större problem att hitta tillbaka till ridning igen. Det är ju inget beslut som behöver vara för evigt finns många lite äldre som slutat rida i tonåren och sen kommit tillbaka. Du kanske helt enkelt behöver ett uppehåll för att känna suget igen eller så känner du att du är färdig med ridning för en längre period och tar upp det senare i livet.
 
Jag slutade rida som 16-åring och började igen när jag var 34 år. Det var inga problem! Det sitter i muskelminnet och jag kände mig nästan som en bättre ryttare som 34-åring än som 16-åring.

Så om du är trött på det nu så är det bara att sluta. Du kan börja igen om/när du känner för det. Inga problem!
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 898
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 098
Senast: Zpunk
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 077
Senast: Whoever
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
2 765
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp