Slutlön, Jag fattar inte?

Fd Diabetikern

Trådstartare
Hej alla kloka bukefalister. Jag känner mig otroligt korkad men jag fattar verkligen inte min sista lönelapp från förra jobbet.

Lite kan jag luska ut men inte mycket. ::crazy:

På mitt förra arbete vart jag provanställd och jag sa upp mig innan provanställningen gick över till fast anställning.

På förra lönelappen fick jag ut lite mer än vanligt men tänkte att det kunde bero på mina monsterpass och schemalagda 54hv efter raster dragits.

Borde inte all injobbad semester betalas ut?

Har 10 betalda dagar kvar, 15 komptimmar samt 2 röda dagar som inte betalats ut. Borde inte allt vara nollat?

Hej alla kloka bukefalister. Jag känner mig otroligt korkad men jag fattar verkligen inte min sista lönelapp från förra jobbet.

Lite kan jag luska ut men inte mycket. ::crazy:

På mitt förra arbete vart jag provanställd och jag sa upp mig innan provanställningen gick över till fast anställning.

På förra lönelappen fick jag ut lite mer än vanligt men tänkte att det kunde bero på mina monsterpass och schemalagda 54hv efter raster dragits.

Borde inte all injobbad semester betalas ut?

Har 10 betalda dagar kvar, 15 komptimmar samt 2 röda dagar som inte betalats ut. Borde inte allt vara nollat?

De har en månad efter avslutad anställning på sig att betala ut semesterdagarna.

@Hjartagna Så dessa borde jag då få på nästa månad?

Den röda dagen borde jag ju fått ut nu samt komptimmarna men de ligger kvar. Vet att det har stulat med tidigare som slutat och blir orolig så jag inte missar ngt

Precis som tidigare personer sagt så kommer det en månad efter, hos oss kommer även typ komp och sånt då (jobbar på stort företag med typ 800 anställda).

Men röda dagar, menar du ersättningen för att du har jobbat då? Den borde ju rimligtvis komma samtidigt som vanliga lönen tycker man.

Liknande trådar

Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken... 2 3
Svar
52
· Visningar
9 237
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka