Slutmäta utan att passet kommit?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare klara77
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 958
K

klara77

Snälla! Vill ha svar från någon som VET inte TROR sig veta! Jag har en ponny som jag tänkt slutmäta nu i slutet av januari. MEN, hennes pass har fortfarande inte kommit. Jag har kopior på allt som skickats in + att jag fått en lapp från ASRP om hur lång väntetiden kommer att bli och där det står att de fått alla uppgifter de behöver för att kunna utfärda passet. Kan hon slutmätas ändå?? Jag borde ju ändå få ett mätintyg med chipnummer och andra uppgifter som behövs, eller? Är jättetacksam för svar :o)

Sv: Slutmäta utan att passet kommit?

Du måste ha ett registreringsnr. Sa dom till mig för en massa år sedan iallafall. Kan ju iofs ha ändrats men jag tror reg.nr måste stå på mätintyget.

Är i samma sits! Har köpt en sexårig ponny som ska hoppas lite i ungponnyklasser i år, men då behöver den ju sitt mätintyg. Har skickat papperna, men vet inte när de kommer tillbaka. Men kan man årsmäta ändå? Någon som har erfarenhet av detta?

Ska kanske tala om att min ponny som nu är 14 år blev registrerad i samband med att jag fixade med papperen till passet förra året. Så hon har inte funnits med i något register alls...

Har du bara Registrerings Nummert till dina häst så är det inga problem ;)

Är chipmärkningsnumret samma sak som registreringsnummer nu för tiden? Det är i alla fall den enda numret jag har hittills eftersom ponnyn inte har varit reggad nånstans tidigare...

Jag ringde Weshponny föreningen som min ponny tillhörde. Hans papper hade bara förkommit för den förra ägaren såhan var ju reggad. Då skrev dom ut ett intyg med regnr från föreningen så jag kunde mäta ponnyn.. Men så går det ju inte att göra om den aldrig varit registrerad...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 164
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då... 2
Svar
23
· Visningar
6 013
Senast: Nepenthe
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 423
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 226
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur