SM-silver!

confetti

Trådstartare
Var ju på WeightPullSM i lördags, gick superbra!

Nixon vägde in på 4,3 kg och drog 180kg, vilket gav ett pound4pound på 41,86 och en ny titel, EWP7CHAMPION

Kom tvåa i klassen och fick alltså ett SM-SILVER!:bump::bump:

Mammis hjäärta!

LPI LPII EWP1 EWP3 EWP8 EWP7CHAMPION Blanco Pirata Nixon
46135_422137002772_719487772_4966270_6447578_n.jpg

46801_424332306724_567916724_5020825_1557649_n.jpg

Sv: SM-silver!

jisses.
Drog den där lilla 180 Kg?
Grattis grattis.
Har blivit nyfiken på W pull kan du ge en lite bra läs tips för en som vill prova på?!

Emor; Det var EM i danmark som var lite osäkert, men nu är jag så taggad så jag tvivlar på att jag kommer missa det;)

Micha; länkar till SWBA, finns ett jättebra forum där!

Passar på att skryta lite mer :-D

Blev även placerad som nr 21 i poängligan av alla 152 hundar som varit på tävling i år.

Se har WPklubben SWBA haft en röstning för årets nykomling, där de valt ut 8 st av de som gjort debut i år och utmärkt sig på något sätt, som sen medlemmarna får rösta på. Nixon kom trea där:love:

Har varit ett Grymt år för oss, lite dålig första tävling, men sen har det bara gått bra!

Mars - Kickoff; Fjärde placering, 60 kg, underlag - matta
April - EUGP; Andra placering, 189kg, underlag - dirt
April - EUGP; Andra placering, 212kg, underlag - dirt
Juni - Sommarkampen; Tredje placering, 100kg, underlag - dirt
Augusti - SM; Andra placering, 180kg, underlag -dirt
:banana:

Jag kan tillägga att det mesta verkligen sitter i viljan, haha. Min stora Amstaffhane på 35 kg skulle aldrig dra 180 kg för "skojs skull" - för han tycker det är helt ointressant.. Suck!

(Men är det en höglöpande tik på andra sidan så skulle han säkert dra 1 ton om det resulterade i en parning...)

Ja men justja :D

Det tycker jag verkligen att du ska göra, ser dessutom att du flyttat, då är det ju ännu närmare ;) (nära mina gamla hemtrakter)

Haha, det tror jag nog han skulle klara, dragvikten på en vagn som väger 180 kg är ju faktiskt inte alls stor.:)

Min kompis som tävlar amstaff som väger 32 kg har som mest i år dragit 1500kg på tävling, men i helgen på SM drog han inte ens 700kg, och där var det verkligen hjärnan som inte var med!
Är dom inte fokuserade så blir det inget alls:p

Oja, han skulle lätt klara av att dra runt 1,5 ton i vagn - men han skulle aldrig göra det ändå :D Han är som sagt stor och kraftig i sin kroppstyp, och enormt muskulös "i sig själv" och blir såklart ännu starkare och mer muskulös av träning. Men att använda dessa muskler till något så nedvärderande som att anstränga sig för MIN skull, då får jag en blick som betyder "Gå och dö" och sen lägger han sig ner för en paus.

Benjamin gör ingenting som inte Benjamin anser att han tjänar (enormt mycket) på :p Hans dotter däremot är mycket mer för att kämpa och stå i, för att vi har kul ihop och berömmet, leken etc. Men så är hon inte alls samma självständiga, högfärdiga, snobbiga och aristokratiska typ som sin far ;)

Här kommer lite om titlarna, kopierat från ewpls regelver.

Sektion 9 - EWPL Titlar
A. För matta och naturligt underlag
- 10 gånger hundens vikt EWP 1
- 15 gånger hundens vikt EWP 2
- 20 gånger hundens vikt EWP 3
- 25 gånger hundens vikt EWP 4
- 30 gånger hundens vikt EWP 5
- 35 gånger hundens vikt EWP 6
- 40 gånger hundens vikt EWP 7
- 45 gånger hundens vikt EWP 8
- 50 gånger hundens vikt EWP 9
- 55 gånger hundens vikt EWP 10
osv…
B. Hunden kan endast tilldelas en titel per EWPL-sanktionerad tävling.
C. När en hund har tilldelats EWP4 eller högre titel på tre eller fler tävlingar, erhåller hunden titeln
EWP4 CHAMPION (CH).
a. Om hunden tilldelas EWP4 eller högre titel på fem eller fler tävlingar, erhåller hunden EWP4
GRAND CHAMPION (GR CH).
b. Om hunden har exempelvis två EWP5 och en eller fler EWP4, erhåller hunden EWP4
CHAMPION.

Hur tränar man WP? Vad drar ni till vardags, för jag antar att ni inte har så där fina vagnar på spår hemma?

Det här förstår inte jag:

e. Hunden måste vara stilla i löst läge utan fysisk kontakt mellan hund och hundförare i minst 1
sekund innan Domaren ger klartecken till start.
f. Då domaren har gett klartecken till start får hundföraren inte beröra hunden, dragutrustningen
eller kommunicera med hunden.
g. Hundföraren får inte kommunicera med hunden innan han/hon passerat mållinjen eller är bakom
vagnens främre axel. Om kommunikation förekommer får föraren en varning och draget går om.
Som kommunikation räknas att ha ögonkontakt, beröra, prata/vissla eller att göra handtecken

Man kommenderar alltså inte ens "Dra" eller så, och sen får man inte titta på hunden?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?
  • Vilken ras passar mig?

Hästrelaterat

Tillbaka