Små harmlösa vardagsfobier

Sen är jag lite rädd när jag tankar. Tror att det inte ska sluta komma bensin/diesel när tanken är full och det ska rinna ut på backen och mig. Eller att det ska börja brinna i tanken (fick se det på en film en gång på en brandutbildning).

Väldigt relevanta rädslor ändå :laugh:

EN gång när vädret var hemskt ute gick jag in och satte mig i bilen medan tanken fylldes, hade ett hum om hur mycket som skulle gå i men ville inte gå ut för tidigt. När jag går ut hör jag hur det skvalar och när jag kommer runt bilen ser jag hur det "sprutar" diesel. Den har inte stängts av och jag blir helt nedsölad, men det hade precis fyllts så blir inte mycket på marken ändå.

Länge efter den händelsen stod jag och höll i munstycket och avstängningsknappen, men sen några år nöjer jag mig att bara stå bredvid.
 
Jag har lätt fobi för allt som har med under sängen och soffan att göra. Typ famla efter saker som ramlat ner under. När barnen var små var det alltid tappade nappar som skulle krafsas fram mitt i natten. Fruktansvärt obehagligt.
 
Sv: Små harmlösa vardagsfobier

Jag tycker det är sjukt obehagligt att hantera bomull. Typ när man ska ta bort nagellack och sånt. Särskilt dra isär bomullssuddar ur en stor bit bomull. Ryser...

Gaah!!! Det är bland det äckligaste som finns. Kan inte tänka på det utan att få gåshud över hela kroppen.
 
Vet inte om ska lägga under vardagsfobi eller riktigt fobi, tror är mer där emellan.

Rulltrappor!
Mest handlar om kliva på främst de som åker neråt, tvekar alltid en stund innan jag ställer mig. Men rulltrappor jag anser är snabba eller långa vägrar jag totalt, det går inte. Det går ju hantera oftast finns hiss eller vanliga trappor att tillgå.
Kanon när man ska börja pendla till Stockholm och i Stockholm :crazy::rofl:
 
Ingen fobi med ogillar hissar. När jag var liten stannade hissen en gång mellan två våningar. Tog närmare tre timmar innan jag kom ut. Inte så lång tid men kändes som det hade passerat ett sekel. Detta var dessutom innan smarttelefonernas tid så fanns inget att göra bara vänta.
 
Jag tycker Otroligt illa om döda insekter! Såpass att det nog var i närheten av en fobisk rädsla när jag var väldigt ung (har fortfarande otäcka minnen av klasskamrater som jagade mig med ett provrör döda flugor vi skulle använda i biologin) men som nu blivit bättre. Jag kan förmå mig att plocka upp en död spindel eller myra i en pappersbit till exempel, men inte utan stark motvilja, rysningar, gåshud och fånerier! Skulle aldrig ta i dem utan papper eller tyg.
Levande kan jag hantera dem utan problem, det är när de dör, skrumpnar ihop och blir sådär pappersaktiga som det inte går längre.
Haha, fy fan, jag vill inte ens skriva om det. Tack och hej!
 
Spindlar och kryp. Speciellt såna med skal. Maskar och ormar går bra.

Elektricitet. Jag förstår det inte och är därför rädd.
 
Jag har förövrigt hålfobi, vilket gör det allmänt svårt att göra rent avlopp hemma. Har blivit bättre med åren, men ändå.
 
Jag är rädd för clowner :o
För några år sedan skulle det vara något barnevenemang på jobbet och plötsligt står det en clown på lagret :nailbiting: helt utan förvarning
 
Inte så kul fobi kanske men jag är otroligt mörkrädd. Är min man hemma är jag knappt alls rädd, och är sonen hemma med mig så skärper jag mig lite för hans skull, men är jag ensam går jag all in :nailbiting: För ett tag sedan sov sonen borta och maken var ute på galej. Jag tänkte mig en lugn och skön hemmakväll, men när det blev mörkt började jag mina säkerhetsgrejer. Låsa dörren, dra för gardinerna, hämta täcke och kudde till soffan. När min man kom hem sent på natten låg jag och sov i vardagsrummet med fördragna gardiner och Smala Sussie på TVn :o:D
 
Jag kan inte stå under kraftledningar. Eller rent fysiskt kan jag ju men tycker det är så fruktansvärt obehagligt att jag låter bli. Bara att se större kraftledningar på bild ger mig en obehagskänsla.

Jag kan inte simma i närheten av kedjor eller grejer som går under vatten. En vattenboj är bland det äckligaste jag vet. Får lite panikkänslor bara jag tänker på kedjan under vattnet.
 
Jag kan inte stå under kraftledningar. Eller rent fysiskt kan jag ju men tycker det är så fruktansvärt obehagligt att jag låter bli. Bara att se större kraftledningar på bild ger mig en obehagskänsla.

Klargörande: Det är alltså för att jag har någon lustig och oklar fobi mot ledningarna som går i luften. Inte för att jag tror jag är elallergiker.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag använder en kär väns nick så vet ni vem jag är annars så håll det för er själv. Idag hände något som jag inte vet hur det gick till...
2
Svar
26
· Visningar
4 367
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp