Små mystiska sår.

vaggvisa

Trådstartare
Är väl inget allvarligt, men tänkte höra om nån kanske vet varför damen här får dom.
Har fått små små sår framme på bogen, vid bogbladet ungefär. Ser nästan ut som när vi får blåsor som går sönder så det blir såna skavsår som gör jättont :angel:
Idag hade hon inga innan jag longerade men efter jag longerade hade hon några stycken på ena sidan. Har haft ett likadant i vintras och har ett sen några dagar tillbaka på andra sidan.
Nån som har en aning om varför de bara ploppar upp sådär och vad det kan vara?
Ska försöak fota nån dag.

Sv: Små mystiska sår.

det är alltså ingen utrustning som ligger emot just där? din häst kanske är överkänslig mot något? eller att huden reagerar på musklernas aktivitet eller något med tilltäppta svettkörtlar?.. vad luktar vätskan som kommer ut ur blåsorna? var? blod? svett?
jag tror att du bör kontakta en veterinär ang detta för jag har aldrig hört talas om något liknande..

såvida det inte är plattare utslag såsom nässelutslag eller regnskållor?

Sv: Små mystiska sår.

Nix, ingen utrustning som ligger emot. Det är inte blåsor, jag försökte beskriva hur det såg ut med hjälp av hur såren vi får efter spruckna blåsor :p Men det är platta utslag. Pratade med en av lärarna idag som funderade på om hon fick i sig nåt i hagen som gjorde att hon fick några utslag, vad tror ni?
Ska kolla upp nässelutslag, tror inte det är regnskållor för det ser det inte ut som (så som jag sett regnskållor förut iaf).
Inte så mkt vätska, mer att såren är fuktiga och det blir ingen riktig skorpa utan den lossnar bara man råkar nudda den. Fukten luktar inget.
Kompisen ska ha ut vet. imorrn så ska be henne kika då med :)

Liknande trådar

Relationer Som några av er säkert vet så har jag inte haft den bästa erfarenheten av killar. Nu har jag dock träffat två stycken och mitt huvud är... 2 3
Svar
45
· Visningar
7 108
Senast: melen
·
Hästvård Unghästen är tandkollad UA för 1½ vecka sen, men har de senaste 2 - 3 dagarna haft svårt att tugga. Kollat i munnen men inte sett något...
Svar
9
· Visningar
3 860

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka