Bukefalos 28 år!

Små övningar att träna inne

taccotad

Trådstartare
Jag försöker ett antal gånger i veckan köra lite övningar inne i huset te x när man ändå diskar eller gör nåt annat så får hunden lite uppdrag. Jag har kört fast, kommer inte på nånting längre.

Har ni några tips? Vi använder oss ibland av klicker och ibland utan.
 
Sv: Små övningar att träna inne

Vad är det ni hittills tränar inne på?
På såvis är det lättare att ge tips.;)
 
Sv: Små övningar att träna inne

Ja du, inget avancerat. allt från sitt, ligg, stanna till att han te x ska hämta olika saker som någon slarvat bort. Ibland gömmer jag lite hundgodis överallt i rummet så han får leta en bra stund. Kör även lite tricks med klickern. Är mest ute efter lite andra liknande övningar, som sagt inget avancerat ;)
 
Sv: Små övningar att träna inne

Ja men då kan du ju träna på tex. fot/position, krypa, sitta fint, rulla runt, skall, balansera på nosen, plocka upp 'skräp' och lägga i papperskorgen, buga, vinka, hight five, backa, slalom mellan dina ben(oj det lät lite fel men du fattar nog hehe)..
Sno lite konster från Freestyle, finns massa filmer på sådana nr. på tex. YouTube:idea:

Det finns som sagt Massor ni kan träna på, en bra bok som jag har och rekommenderar är 'Hundlekar-stimulerande träning för smarta hundar'. Länk

Den innehåller massa roliga trix att träna på och förklarar på ett bra sätt Hur man lär in dem.;)
 
Sv: Små övningar att träna inne

Jag håller med Nikkis! Den boken är bara bäst! :p
OM; man inte kan köpa den, så kan man ju alltid gå till närmaste bibliotek och höra om de har den boken! :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 517
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 378
Senast: ako
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 650
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 216
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp