Små repgrimmor...

Septicemia

Trådstartare
Finns det öht repgrimmor i handeln i mer än en storlek? Jag har en liten shettistös som för tillfället får ha min gamla vanliga, och visst går den att spänna in så den är lagom stor, men den känns ganska feldimensionerad. :p Nosdelen skulle kunnat vara avsevärt mindre och nackremmen är ca 4 dm för lång.

Går det att få tag i repgrimmor passande små ponnyer eller blir det till att lära sig knyta egna? (Och var kan man lära sig detta?)

Sv: Små repgrimmor...

Jag köpte min repgrimma till min shettis på en westernaffär.

Hansbo har repgrimmor i olika storlekar. Tror att ponny är den minsta... finns i massa roliga färger!

I brist på westernaffärer här var jag bor så undrar jag om affären du handlade i har en webbshop?

Det går att minska en repgrimma i storlek för jag hade en cob stl till min wena ponny och så ville jag ha den på shettisen då minskade min kompis storleken på den vid nosen ska man göra det

Det är inte så svårt att knyta en egen. Det finns bra beskrivning på nätet. Minns inte adressen, men sök så finner du. Lämpligt rep finns på tex Biltema till bra pris.

Jag vet en tjej som gör i vilken storlek/färg man vill. Dom kostar 60kr plus frakt 20 kr tror jag. man får även välja grovlek på repet.

:bow: Tack så mycket. Får helt enkelt träna på att knyta själv (alltid kul att lära sig) och under tiden införskaffa en på annat vis.
Om inte annat kan det ju vara bra att ha en färdig grimma i rätt storlek att kika på. ;)

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 783
Senast: Ajda
·
Hästvård Jag har den senaste tiden sett en hel del studier som försöker ta reda på om hur mycket av sin egen vikt hästen kan bära. Man verkar... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 292
Senast: VegaL
·
Övr. Barn Vår 9åring går i en stor skola, nu i 3:an. Det har sedan förskoleklass varit stökigt och ett ganska rått klimat. Gång på gång har vi... 2
Svar
35
· Visningar
7 510
Senast: Miks
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
3 041
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka