Små Transportskydd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lozzan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 005
L

Lozzan

Hej!! är det NÅN som vet var man kan få tag i transportskydd passande shettis? Jag har letat nästan över allt men kan inte hinna något. :confused: :confused:
*Lozzan*

Sv: Små Transportskydd

Hej

Det enklaste är att sy ett par egna.
Inget svårt alls om du har en symaskin.
Köp tillräckligt med karborreband bara, det tar alltid slut!

De billigare modellerna som finns på t.ex. Hööks och Börjes är ju väldigt små och låga på stora hästben.
Kan man inte använda sådana på en shettis?

Vet inte dock, mest en tanke :p

Tror inte små "stora skydd" funkar faktiskt...shettisarna har jäkligt korta ben;) Jag sydde! Men dom är borta nu :devil: :devil: :devil:
Men jag har sett på en annan shettis. Har du frågat på nån ridsportaffär om dom vet några dom kan ta hem? Om du hittar några får du gärna säga till!
Jag har lindat nu för jag orkar inte sy nya än...hoppas väl i mitt stilla sinne att dom ska komma tillbaka.... :crazy:

Dessa är "benvärmare" till stora hästar och är från Horseware, har själv ett par till min shettis, fick dom dock av en kompis,har dock aldrig sett dom i någon affär här i sverige,men dom bör finnas att ta hem om man ber någon återförsäljare här i Sverige ta in dom.

DBBLD0.jpg

RebeckaKihlberg skrev:
Dessa är "benvärmare" till stora hästar och är från Horseware, har själv ett par till min shettis, fick dom dock av en kompis,har dock aldrig sett dom i någon affär här i sverige,men dom bör finnas att ta hem om man ber någon återförsäljare här i Sverige ta in dom.

DBBLD0.jpg

smart...och dom passar bra för shettisben? Vet du vad priset ligger på?

Jada..man får ju "linda" dom ett par varv,men dom passar bra, skulle tro att dom är ca 30-35cm höga, inte super stoppade utan som en tunnar padd typ.
Vet tyvärr inte vad dom går på då jag fick mina gratis av en vän,men kolla med någon återförsäljare här i sverige så kan dom säkert hjälpa dig!

Ja det har dom iofs.. Var så länge sen jag träffade en shettis ju så jag har glömt hur korta ben dom egentligen har :angel:

okej, bra tips. Men hur tjocka ska man sy dom då för att dom ska bli bra stöd?

Jag har vanliga små korta storhästskydd som någon refererade till, dessa har funkat utmärkt på bägge mina shettisar. Man kan göra om dem lite med hjälp av sax och symaskin så att de blir bättre i passformen.

Jag sätter inte på hästen transportskydd för stödet, utan för skyddet. Har svårt att tänka mig att man kan stöda med transportskydd. kanske 2 cm tjockt som du kan ha dubbelt typ!

Fleecelindor med paddar under. Paddarna kan du lätt sy själv och anpass storleken. På mina paddar har jag fleece på ena sidan och teddy på andra. Fungerar bra på små ben. :)

jaja! Ja mena la skyddet! Men det är ju inge skydd med typ 1 mm

Bucas har transportskydd i shettisstrl.

Jag sätter inte på hästen transportskydd för stödet, utan för skyddet. Har svårt att tänka mig att man kan stöda med transportskydd. kanske 2 cm tjockt som du kan ha dubbelt typ!
WHAT :confused: vad har detta med mitt inlägg att göra???????

inte svar till dig. Lozzan frågade hur tjocka man skulle ha för att ge stöd...

Och vart hittar man bucasskydden??

Ahaaa, jag läste inte de tidigare inläggen så noga :angel: . Jag hajjade :confused: noll av det du skrivit men ser nu att det faktiskt fanns en logik bakom det :idea: , ber om ursäkt :bow:

GaurdianAngel skrev:
Bucas har transportskydd i shettisstrl.

Vart hittade du dom??

det öppnar nämligen en nå hästaffär i mjölby på onsdag... ska dit på invigningen och kolla vad dom har! :d

Kollade på bucas hemsida men hittade inga transportskydd i shettis storlek :confused:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
490
Senast: warg
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
222
Senast: sweep
·
Utrustning Nu har takluckan till min Thule Equilner från 2009 gett upp. Den ena plasthållaren, som håller upp luckan, har helt enkelt gått sönder...
Svar
3
· Visningar
224
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V