Bukefalos 28 år!

småhundar

Sv: småhundar

Jag har både stora och små. En liten Bichon Havanais-fröken (eg. äldre dam) på 4kg. Håller med om att man får en hasande gång för att inte trampa/sparka på hunden. Det kommer till nytta även ute på stan eller i parker då man undviker att trampa i spyor och hundskit eftersom man läst sig att se vart man går. Två flugor i en smäll alltså! :) Däremot är min sambo inte lika graciös, Morry får kasta sig undan ibland.
 
Sv: småhundar

Glömde en sak:
Kinensisk nakenhund skulle jag absoluuut ha om jag bodde i stan och inte hade andra djur. Nu känns den kanske inte som ett förstaval när man bor på landet och förresten redan har 3 hundar.
Men det verkar annars vara en jättebra hund som är lagom pigg ute, men lat inne. Precis som det ska vara :)
Man behöver inte vara varken djurplågare eller idiot för att klä på sina hundar. I vinter ska min lilla tik få en fleece-overall eftersom hon är så frusen. Men vi bor på landet, så ingen kommer att se den.
 
Sv: småhundar

kinesisk nakenhund verkar vara en trevlig hund, håller med dig, men den är också otroligt krävande då det kommer till "pälsvård" den skall badas ca 2 ggr vecka, rakas, smörjas in och den kan lätt få problem med akne, så det är mkt jobb fast den är utan päls :-O men gillar man mkt pyssel och vill ha en trevlig kompis tror jag en nakis kan vara något :) samma med pudel, ett jävla jobb men det är ju kul om man är intresserad :)
 
Sv: småhundar

Shettisar skrev:
Så typiskt för icke småhundsägare att säg.Jag får ideligen höra detta när man kommer med chihuahuan ,men faktum är att hon flyttar sig bättre än de stora.Så vilken hund är smartast???De små eller stora? :devil: :devil:

:confused: Missade du att jag är småhundsägare själv? Min lilla pinscher på 20 cm över manken är inte så stor om jag får säga det själv. ;)
Men jag vet hur många gånger jag varit nära att sätta foten på henne (och gjort det :o ) så någon mindre hund vågar en klumpeduns som jag inte ha. Men jag brukar förlåta mig själv med att hon får lära sig den hårda vägen.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 158
Senast: Fetaost
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
911
Senast: Nepenthe
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 343
Senast: Dentaku
·
Hundträning Är det nån här som använder sina hundar till barmarksdrag? Är lite sugen på att testa det med mina två. Nyfiken, nån som kan berätta...
Svar
2
· Visningar
335
Senast: Milene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp