Smakfullt kraftfoder

Bukefalos 30 år!

Har en 28 åring som föll ur vintern som var. Har testat med Pavo 18+, det åt hon två gånger sedan ledsnade hon, har testat mash, men hon gillar inte blöt mat. Vi gav henne luzernhack och jag ska köpa mer sådant när jag har tid. Vi gav henne sojakross och de älskade hon men nu har hon ledsnat på det också. Nu var jag förbi GG och köpte två olika müslisorter för jag tänker att får man samma mat varje dag så lessnar man lättare.

Har en 28 åring som föll ur vintern som var. Har testat med Pavo 18+, det åt hon två gånger sedan ledsnade hon, har testat mash, men hon gillar inte blöt mat. Vi gav henne luzernhack och jag ska köpa mer sådant när jag har tid. Vi gav henne sojakross och de älskade hon men nu har hon ledsnat på det också. Nu var jag förbi GG och köpte två olika müslisorter för jag tänker att får man samma mat varje dag så lessnar man lättare.
Har du analys på höet så du vet vad som kan tänkas behövas mest?
Protein, eller energi?

Lite lättare att ge tips då.
Har hon alltid haft samma dåliga aptit på kraftfoder?
Eller kan det vara tänder som behkber kollas?

Kan ju räcka med byte till ett mer optimalt hö också med bättre värden.
Om hon tycker om lucern är ju det ett bra foder, så om det är protein som behövs mest hade jag valt det, eller proteinpellets av något slag.

Det är protein hon behöver och en speciell sort, lysin, som gamla hästar behöver. Men jag hade tydligen fel i att hon ratar sojan så det är väldigt positivt. Och jag får pallra mig iväg och köpa luzernhack hos hönsbonden (han gör sitt eget).

Mitt fullblod som är kräsen, svårfödd och nu lite äldre älskar Equi-jewel (titta inte på prislappen bara men det krävs väldigt lite) och Dodson build up.
Visst är det konstigt att sådant kan göra skillnad när analysen säger att det finns annan billigare mat med samma värden, men det ger inte i närheten av effekten av dessa.
Hon gillar också Salsa Grönpellets om hon får det lite toppat med betfor eller musli.

Det är protein hon behöver och en speciell sort, lysin, som gamla hästar behöver. Men jag hade tydligen fel i att hon ratar sojan så det är väldigt positivt. Och jag får pallra mig iväg och köpa luzernhack hos hönsbonden (han gör sitt eget).
Kolla på Aveves Muscle Boost, verkar vara väldigt smakligt och gillar hon det kanske du kan blanda med rent potatisprotein.

Liknande trådar

• Foder till ponny med EMS?
  • Få i kräsen häst tillskott
  • Kraftfoder rådgivning
  • vad betyder anaylssvaret lufttort prov?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka