Smakråd på jacka

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Mirre
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 688

Mirre

Trådstartare
Försöker hitta en vettig jacka utan att bli utfattig.
Beställde en som var alldeles för smal över axlarna, skickade tillbaka den och beställde en större. Som var ett mindre tält, men fortfarande för smal över axlarna :banghead:

Så nu letar jag efter en annan. Synd för den var riktigt snygg men man vill ju kunna röra sig i den också.
Jag fryser lätt så lär ha en varm :p

Så vilken ska jag ha?
ich1223105041_fungi.jpg

vl14018421_totaleclipse.jpg

ich1223105041_navy.jpg

Sv: Smakråd på jacka

Ett tips för att inte bli utfattig = kolla Tradera och second hand-butiker =).

Av de jackorna du visar röstar jag på nummer ett.

//r

Inte den i mitten om du vill vara varm! Satsa på en lång jacka som inte är för tight, så det inte blåser in om du böjer dig lite osv. Med lite luft i jackan blir det varmare och du får plats med goa tröjor innanför.
Den första och sista är samma jacka i olika färger väl? Den såg gosig ut. :)

Visst var den snygg, den ser varm och skön ut :D
Rent utseendemässigt gillar jag den i mitten bäst, men de andra ser varmare ut.

sylten: Just ja, smart där! Konstigt, när det gäller kläder till barnen känns tradera självklart. Men till mig själv kollar jag inte där alls. Känner mig ytlig ;)

Chili: du har en poäng där faktiskt. Det är väldigt störande när det glipar sådär.
Sambons jacka är lite liknande de två andra där, lång, tjock och härlig. Lite avis på den så borde väl satsa på en sådan ;) Vill ju gärna kunna ha en varm tröja under också, så får bli någon av dem.

Senast ändrad:

sylten: Just ja, smart där! Konstigt, när det gäller kläder till barnen känns tradera självklart. Men till mig själv kollar jag inte där alls. Känner mig ytlig ;)

:) Kul om jag kunde vara till hjälp! Jag kollar mycket på tradera/loppisar osv, men ibland faller det även mig ur minnet att det finns.

Jag letar också jacka för fullt, men är kräääsen. Urk.

//r

Samma här, jättekräsen med kläder.
Vill inte ha en bylsig jacka så man ser höggravid ut :D
Men rymlig och varm måste den vara

Testa herrmodell om de är för smala, kan ibland vara bättre plats över axlarna där.

Har beställt den blåa nu :)
Men tack för tipset att testa herrmodeller :bow:

Tycker den i mitten var snyggast!

Lite lik den här (som finns på ellos):

39-7872.jpg

Finns i blå och svart också, har själv just den här färgen, dock har jag inte använt den ännu då jag tycker det är för varmt ute än.

Dreglar lite nu! Kunde det inte vara huva på den också så hade jag beställt på momangen!.. Eller är det huva?

TS: Nu har du redan bestämt dig, men jag gillade den i mitten. Tyvärr är mitt omdöme ändå inget att lita på eftersom jag likförbannat fryser i korta jackor varje vinter :o

Det är en huva på den, men jag tror att jag tycker den är snyggare utan. Har hängt undan den så jag har inte hunnit bilda mig någon uppfattning. Det är en enklare huva.

Supersnygg!!!
Gick in och beställde den på en gång, hoppas den är lika fin som den ser ut :)

Den i mitten tyckte jag! Den blir mer figurvänlig och man kan känna sig mer klädd :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 254
Senast: __sofia__
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 656
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Jag har under flera år misslyckats med att hitta en varm kappa/ jacka till vintern. Varje år har jag försökt. Förra året gav jag upp och... 2
Svar
37
· Visningar
4 275
Senast: svea
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 087
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka