• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Phorsytia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 1 729
Sv: Smal?

inte behöver du drar ner på grovfodret för att hästen snart ska gå på bete..?

Jag brukar sakta dra ner på maten innan bete eftersom hon inte kommer få något mer än lite havre då. Hon mår inte speciellt bra av att få 10 kg hösilage och andra dagen bara äta massa gräs..

Jag brukar beta min hästar för hand nån vecka innan betet så blir det inte en sånt snabbt foderbyte.Men jag drar inte ner på grovfodret ändå.Därimot drar jag ev ner på proteinrika kraftfodermedel om det gäller en känslig häst.

Okej alla gör väl på olika sätt. Detta har funkat jätte bra de 2 tidigare somrarna med henne så det blir så jag gör. Jag betar minst 10 minuter varje dag iaf och har inte chansen att släppa henne till en hage med lite gräs. Just nu går hon på jord och jag vill vänja henne eftersom hon lätt blir lös i magen!

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 128
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 994
Senast: tanten
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
861
Senast: matson
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
898
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka