Sv: Smart och snygg förvaring
EmelieR: har du nån bild på din väska? har själv funderat på att skaffa ngn typ av väska, men man vill ju ha en som rymmer mkt grejer!
Om du har litet utrymme är det smart att använda höjden. Sätt upp några kraftiga hyllor eller bokhylla (hög) så du kan förvara grejer även högt upp, inte bara ha backar längst nere vid golvet ex. Du kan ju förvara saker som du inte använder så mkt högst upp, så får du ha en pall
Jag gillar hyllor, där får man plats mkt mkt saker om man är lite ordningssam. Vik ihop dina täcken, så tar de faktiskt inte så stor plats!
Numera har jag rätt mkt hästgrejer hemma i källaren, så jag har köpt 2 vanliga garderober som jag har satt in en massa hyllplan och metallkorgar (på skenor) i. Här kan jag förvara allt ifrån vintertäcken till bett. Smågrejerna har jag i mindre plastkorgar, så försvinner de inte.
ex. Börjes har en typ av stallkrokshängare som består av 4 st krokar o som man kan hänga över ex en boxdörr. smart, tar ingen plats o rymmer mkt grimmor/träns osv. kostar typ 40-50 kr!
Sist jag va på Ikea köpte jag 2 st smarta förvaringsgrejer. Vet inte vad dom heter, men dom finns på barnavdelningen i olika färger. Det ser ut som en tunnel som är avdelad i olika fack, nät-tyg runt om o sen är det ett hål i varje fack. Du hänger den i taket, o den hänger lodrätt ex utefter en vägg. I dom kan du förvara lätta småsaker (de är nog inte jättetåliga för tunga saker), men ex vantar, svampar, flugluvor, bensnören, plastpåsar, reflexer funkar fint att ha i dom! Kostade 49 kr/st. Vet att flera här på Buke har såna oxå, blev tipsad här om dom!
Sen är ju alltid backar bra förvaringsgrejer. Som ngn redan skrivit så försök att utnyttja det utrymme du har i stallet, varje liten vrå.
Har du plats med en garderob nånstans så kan jag verkligen rekommendera det. Där kommer det inte in några äckliga råttor o grejerna hålls dammfria. Eller får du kanske plats med en garderob på logen eller höloftet?
Sen tkr jag om täckeshängare, de kan man ju ha lite överallt i stallet. Tkr bäst om de vanliga "byglarna", de sticker ju inte ut så mkt i stallgången (som ju ofta är ganska smal i många stall).