Smeknamn till sto

Doris_Jonsson

Trådstartare
Min familj har skaffat ett Irish Cob sto som vi behöver hitta ett bra smeknamn till. Hon är en bussig och tuff tjej. Hennes namn är So Sweet, men vi vill hitta något annat att kalla henne. Bomba gärna med förslag.
bönan.jpg
 
Om det inte är ett "självklart" smeknamn så (min Madame Mim hette Mimmi från första dagen, för att ta ett konkret exempel) tycker jag att det kommer med personligheten.
Vi har en Millimina, som efter typ 7 år äntligen fick ett namn vi tyckte passade - "Pillis", "Pillimula" eller liknande.... Hon pillar på precis allt...

Jag hade börjat med att kalla er häst för Sötis eller Pluttan eller nåt, för att sen se vad det utvecklas till.
 
Usel på smeknamn men enligt mig kan man skapa ett utifrån namnet eller så kommer det automatiskt när man lär känna sin häst. Själv har jag en som heter Alliaria som saknar smeknamn (till omgivningens förtvivlan). Hennes halvbror Aconitum kallas Skrutt.
Utifrån hennes namn skulle jag nog dra en parallell och få det till Socker.
 
Sweetie eller sooi, men oftast kommer smeknamnen naturligt :) vår katt heter cooligans hot spot, vi började kalla henne för poppy men nu är det mest loppan! En gammal medryttarhäst heter(/hette?) pinoccio, kallades först för nicke men blev sen en nicklas :p
 
Usel på smeknamn men enligt mig kan man skapa ett utifrån namnet eller så kommer det automatiskt när man lär känna sin häst. Själv har jag en som heter Alliaria som saknar smeknamn (till omgivningens förtvivlan). Hennes halvbror Aconitum kallas Skrutt.
Utifrån hennes namn skulle jag nog dra en parallell och få det till Socker.

Jag har en Nattfari som kallas Karl eller Kalle. Mycket logiskt.
Eller Sierra Moore Deluxe som är Arnold eller Arne. Lika logiskt.
 
Hade en som hette dominate crown, men han passade bättre som Lukas :D min nuvarande heter L'Etoile. Eller helt enkelt Gabbi:D ponnyn heter ballinaclogh Hillary och kallas Hilly.
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Hästmänniskan 😟 Är det okej att kalla sin häst nånting annat än det uppfödaren namngett den? Min häst har ett kort, "ovanligt" namn i passet, efter...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
9 904
Senast: sweep
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har precis startat ett litet företag där jag tillverkar pannband, främst till travhästar. Jag vill så gärna skicka med...
Svar
11
· Visningar
1 305
Senast: tara
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 361
Senast: Hedinn
·
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 868
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp