Bukefalos 28 år!

Eliin98

Trådstartare
Hejsan!
i vinter har jag bestämt mig för att testa smh-nät i hagen till två isisar :)
Jag kommer ej ge fri tillgång i år eftersom min pålle är fet och jag har redan räknat ut en foderstat :)
Jag har funderat mycket på hur jag ska göra och jag tror jag kommit fram till en bra lösning :)
Jag vill att det ska vara så säkert som det kan bli för att fastna i det och jag vill att hästarna ska få en normal ätställning :)
Så jag ska bygga nåt sånt här-
url


url

Men jag ska ändra lite grejer på den..
Jag vill ha den lite högre, just för skaderisken, så då har jag tänkt att jag ska göra små glipor i mellen bräderna så att hästarna kan se lite ut medans dom har sina huvud i lådan ;)
Sen ska själva lådan vara större så att dom får plats med huvudena :)
Ska även göra det mer "bitningssäkert" och kanske sätta sånna där plåtlister på kanterna :)
Sen ska jag kanske även göra tak över :)

Men sen funderar jag på om det är bäst att låta näten hänga som på bilden så att dom fortfarande på normal ätställning eller om det är bättre att lägga det i lådan och fästa i botten?

Funderar även på vad jag ska köpa för nät och tror jag bestämt mig för att köpa hööks billiga, mest för att jag inte har sån lust att köpa tex caisas som är mycket dyrare.
Jag har redan köpt ett från hööks så jag får testa och se, vissa säger att dom är usel andra säger superbra så jag vet inte.
Det är många som säger att kantbanden lossnar men man kan ju sy till som lite :)


vad tror ni om mina funderingar? ;)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 328
Senast: Ridinglady
·
Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
853
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
875
Senast: Sassy
·
Hästvård Jag är på väg att köpa en häst som idag är försäkrad i Agria och vill gärna byta till Folksam då det blir halva priset plus att jag har...
Svar
9
· Visningar
912
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp