Smidigt sätt att radera FBvänner?

MiniLi

Trådstartare
Jag vill radera ganska många facebookvänner och tycker att det är lite jobbigt att ta bort en i taget.

Finns det något sätt att göra detta smidigt?

Skulle önska en funktion likt i mailen där man kan markera en massa mail och sen bara välja "radera"..

Sv: Smidigt sätt att radera FBvänner?

De sätten har jag redan koll på. Problemet är bara att om jag går till mina vänner, letar upp en vän som ska tas bort och sen tar bort den - då uppdateras sidan och jag hamnar uppe vid toppen igen. Så för varje vän jag raderar måste jag skrolla neråt igen och göra om allt. Skulle liksom vilja att man kunde radera flera på samma gång..

Men det kanske inte är möjligt.

De sätten har jag redan koll på. Problemet är bara att om jag går till mina vänner, letar upp en vän som ska tas bort och sen tar bort den - då uppdateras sidan och jag hamnar uppe vid toppen igen. Så för varje vän jag raderar måste jag skrolla neråt igen och göra om allt. Skulle liksom vilja att man kunde radera flera på samma gång..

Gå in på dina vänner, öppna vännen du vill ta bort i en ny flik och ta bort den där, sen stänger du bara fliken. Då uppdateras inte sidan så du slipper scrolla ner hela vägen igen! :idea:

Men nä...du ska bara hovra över din väns namn, och på rutan med grön bock och 'vänner' då det fälls ned en rullgardinsmeny, där markerar du 'ta bort som vän' - du kommer fortfarande vara kvar på sidan med alla vänner, där fortsätter du göra samma sak på var och en - du går alltså inte ifrån den sidan, du är kvar på din vänsida med alla vänner samlade hela tiden.

För att slippa scrolla - klicka på hitta vänner så kommer den profilen upp, och du behöver inte leta.

Gå in på dina vänner, öppna vännen du vill ta bort i en ny flik och ta bort den där, sen stänger du bara fliken. Då uppdateras inte sidan så du slipper scrolla ner hela vägen igen! :idea:

Smart! Ett litet steg i rätt riktning iallafall :D

Men nä...du ska bara hovra över din väns namn, och på rutan med grön bock och 'vänner' då det fälls ned en rullgardinsmeny, där markerar du 'ta bort som vän' - du kommer fortfarande vara kvar på sidan med alla vänner, där fortsätter du göra samma sak på var och en - du går alltså inte ifrån den sidan, du är kvar på din vänsida med alla vänner samlade hela tiden.

För att slippa scrolla - klicka på hitta vänner så kommer den profilen upp, och du behöver inte leta.

Fast jo. När jag gör exakt som du säger på uppdateras sidan och jag hamnar längst upp igen. Jag är kvar på min vänsida men jag måste skrolla ner igen efter varje radering = osmidigt.

Och jag kan inte namnen på alla jag vill ta bort.

Men varför så snarstucken? Om du nu har flera hundra eller tusen(?) vänner att ta bort så förstår jag ju att det är meckigt att göra på föreslagna sätt, jag kan liksom bara relatera till att ta bort ett mindre antal och nej jag tycker inte att det är osmidigt att göra på de sätt som finns att göra det på då.

Annars är det väl kanske inte så att facebooks syfte att göra det enkelt att radera ett stort antal vänner eftersom syftet med facebook är att det ska vara lätt att hitta vänner. Den funktion du efterlyser och uppenbarligen har behov av - ingår inte i facebooks prioriterade funktioner. Det är kanske inte så det ör tänkt att man ska använda facebook. Tack och lov kanske.

Inte snarstucken alls. Det var bara en fråga eftersom jag inte förstod hur du menade.

Smart! Ett litet steg i rätt riktning iallafall :D

Fast jo. När jag gör exakt som du säger på uppdateras sidan och jag hamnar längst upp igen. Jag är kvar på min vänsida men jag måste skrolla ner igen efter varje radering = osmidigt.

Och jag kan inte namnen på alla jag vill ta bort.

Har letat efter samma funktion, men det verkar inte finnas. Däremot så slipper man i alla fall scrollandet om man trycker på tangenten END i stället.

Jag har alla mina kontakter i olika listor. En för spelande vänner, en för icke spelande vänner, en för ytliga bekanta, en för familj etc. Så om jag ska ta bort gamla spelvänner tex, så kan jag gå in på den listan bara och välja bland dessa. Hittar du någon vettig funktion får du gärna hojta till.

Inte bara jag som tycker det saknas funktioner alltså :)

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
737
IT & mobiler Förra veckan lyckades jag ta bort alla inkomna sms i stället för att radera det sista inkomna... Glömde att jag inte var inne på messet...
Svar
6
· Visningar
1 257
Senast: _Taggis_
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 950
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 821

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka