Smily-betydelse?

lizzie

Trådstartare
Har fått ett SMS med en smily som jag inte riktigt fattar - vad betyder denna smily?

/;^)

/Lizzie

Sv: Smily-betydelse?

Den där skulle jag tolka som en sån där blinka med ögat smiley > ;)
Att man är skämtsam, flörtig, beror förstås på vad meningen den skrevs efter handlade om :D

En ny vän av det motsatta könet - som jag kommer synnerligen väl överens med - som önskade en trevlig helg.

/Lizzie

Då menade han nog just en trevlig helg, fast kanske lite flörtigt ändå ? :)

Att han menar just en trevlig helg - det är ingen tvekan om - men tror också att är mer åt det flörtiga hållet eftersom han inte använde en vanlig smily som denna :).

Tusan också... smilysar ska ju förtydliga texten - inte ludda till den *suck*

/Lizzie

Ja precis, annars kunde han ju valt just en vanlig glad smiley!
Eller hur? alltid ska det bli så komplicerat istället, sitter man där och har ingen aning om vad människan menar eller vad man ska svara! haha :D

Ja precis, annars kunde han ju valt just en vanlig glad smiley!
Eller hur? alltid ska det bli så komplicerat istället, sitter man där och har ingen aning om vad människan menar eller vad man ska svara! haha :D

Det var jag som först skickade ett mess där jag önskade honom en trevlig helg med mycket kulighet, avslutade med en vanlig smily. Antar att han i alla fall blev glad över mitt mess eftersom jag fick det svar jag fick ;)

/Lizzie

Det betyder att personen som skickade den är sugen på att måla om ditt hus och om du bor i lägenhet så tänker han bränna ner den..

..har jag hört.

han vill ha kull dig
:D

men , vad kul det var att läsa denna tråden, handlar ju precis om det här med att kvinns analyserar allt! Vi sitter här och funderar på vad den kan innebära och vad han vill, medans han säkert bara skrev en smily, utan baktanke

*kom direkt att tänka på en historia som står i min dassbok :D)

han vill ha kull dig
:D

men , vad kul det var att läsa denna tråden, handlar ju precis om det här med att kvinns analyserar allt! Vi sitter här och funderar på vad den kan innebära och vad han vill, medans han säkert bara skrev en smily, utan baktanke

*kom direkt att tänka på en historia som står i min dassbok :D)

Han hade kunnat använda en vanlig smily så man inte behövt fundera så himla mycket :D

Och om det inte vore för en massa vibbar som är mellan oss så skulle jag inte heller analysera över vad han menar heller.... :p Jag är inge bra på detta med att flörta (varit gift för länge) och framför allt inte via SMS...

/Lizzie

Jag tror faktiskt inte smileyn betyder något speciellt. Det är nog bara en annorlunda version av den här: ;) fast med näsa och en..keps? Precis som att man kan skriva
: o )
eller
=)
istället för kolon + slutparentes :)

Jag tror faktiskt inte smileyn betyder något speciellt. Det är nog bara en annorlunda version av den här: ;) fast med näsa och en..keps? Precis som att man kan skriva
: o )
eller
=)
istället för kolon + slutparentes :)

Tack - precis vad jag hoppas att smilyn betyder!

/Lizzie

Fan jag blir knäpp! Nu har jag fått en ny smiley som jag inte fattar vad den betyder :eek:

Vad betyder denna...

/:~}

Är från samma person - varför kan han inte använda mer vedertagna smileysar för :crazy:

/Lizzie

Jag skulle nog bara tro att han gillar att göra lite "roligare" smileys och att det där är en vanlig glad en.

Jag skulle nog bara tro att han gillar att göra lite "roligare" smileys och att det där är en vanlig glad en.

Tack! Visst är det kul med roligare smileysar - men man vill ju gärna fatta på en gång vad de betyder :D

/Lizzie

Liknande trådar

IT & mobiler Vad är smartaste sättet att kunna spara ett sms? Långtidslagringen sedan ska vara i datorn, inte på telefonen. Och jag vill gärna...
Svar
15
· Visningar
689
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Jag är inne i en period där ändra layout på telefonen är jätteroligt så nu håller jag på med ett helt gäng för jag kan inte bestämma mig...
Svar
13
· Visningar
629
Senast: Lyan
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
997
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Jag ska köpa en iphone till min moster. När jag kollar så står det att laddare inte ingår? Betyder det alltså att jag måste köpa en... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
1 091
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur