Sminknostalgi

Senare än 80-talet (snarare 00-talet) och jag var inte med i den trenden själv men jag minns den korta modetrenden där man skulle ha hårsnoddar runt vaderna över byxbenen :rofl: jag minns inte varför, utan det var liksom något som flera killar (och fåtal tjejer) gjorde :rofl:
 
Jag säger bara: BRUNKRÄM!

Inte ett ord någon skulle använda idag, dottern tror jag driver med henne.

Ja, och så Nivea som läppstift...
Jag kommer ihåg kastanjevatten också nu när du säger brunkräm. Mamma hade ngt sånt som man skulle bli lite fräscht brun av. Jag med min bleka rödhårings-hud såg väl mer bara konstigt, fläckigt smutsig ut.
Lite samma tema som första pudret jag använde. Jag trodde det gjorde mig brun men jag såg mer ut som en orange ompalompa. :laugh:
 
Benvärmare använder jag ofta :o😅 Det är superpopulärt igen inom rätt många stilar och mina är väldigt diskreta i jämförelse med de flesta jag ser
21775B29-CF2C-4466-8AFD-852DB042260A.jpeg
 
Jag kommer ihåg kastanjevatten också nu när du säger brunkräm. Mamma hade ngt sånt som man skulle bli lite fräscht brun av. Jag med min bleka rödhårings-hud såg väl mer bara konstigt, fläckigt smutsig ut.
Lite samma tema som första pudret jag använde. Jag trodde det gjorde mig brun men jag såg mer ut som en orange ompalompa. :laugh:
Har starka minnen av Marja Entrich morotsolja, på temat orange. Det förekom säljsminkparty i vårt kök... oförglömligt för en sexåring.

Eller för all del; den självklara förekomsten av solpuder i tveksam nyans. Med det ännu mer tveksamma epitetet "indianpuder" :cautious: . En självklarhet i badrumsskåpet.
 
Kommer ihåg kastanjevatten. Som ung lyckas jag aldrig få det att inte se flammigt ut😆. Jag tror det var då jag bestämde mig för att smink inte vart min grej.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp