Sminktråden II

@strawberrysylt - jag använder sällan concealer iofs, har en mintgrön i puderform för att neutralisera rödhet som jag använder ibland, samt någon gammal trefärgsconcealer i krämformat från Viva la diva.

Använder foundation från svenska Tikei, de har förövrigt både färdiga provkit med borste som ingår och även möjligt att plocka ihop enskilda provburkar.

@Frokennordberg Tack! Åh, jag trodde jag hade dammsugit Tikeis sida, men de där provkiten hade jag missat tror jag...! De verkar ju jättebra, toppen att man kan prova allt, läppstift och sånt också =). Och dom små borstarna verkar ju jättesöta o bra, kan väl va svårt o komma åt runt ögonen o så med en stor borste med?

Fast nu blev det om möjligt ännu svårare att bestämma sig ^^. Får väl se vart detta slutar^^ haha.

//r

@strawberrysylt - jag använder retractable kabuki och den är större än baby och mindre än den stora och tycker den är alldeles lagom för foundation och rouge och även concealer (när jag behöver använda den gröna på kindäpplena). Haft den lilla baby också och den fungerade absolut bra, men jag föredrar den större, eftersom allt går snabbare.

Du har fått många bra tips, nu är det bara att våga välja väg ;)

@Frokennordberg Okej! Jag trodde den var lika stor som den stora! Ah, tre storlekar att välja på då alltså..^^ Gud, jag får lägga till beslutsångest som mellannamn tror jag^^

Ja, jag har absolut fått mycket bra tips! =) Får nog sluta räkna kronor och tänka att det ska bli perfekt från början helt enkelt och bara köpa nåt! Annars kommer jag aldrig att köpa någonting^^.

//r

Nu har jag bara eeen fråga till :p
Nån som vet om Tikeis produkter är ekologiska? Har mailat dem o frågat men inte fått svar ännu.
Har nog bestämt mig för att köra på deras produkter då det blir halva priset jämfört med YAGs och läst att många gillar dem :)

//r

Nu behöver jag er experthjälp! :)
Jag ska gifta mig i sommar och tänker göra sminket själv men vill ju givetvis investera i bra produkter så att sminket håller :).
Så nu vill jag ha era bästa tips på primer, foundation - måste finnas i ljus nyans och utan spf. Och även en diskret och ljus bronzer.
Transparent puder har jag ett jättebra.
Tacksam även för andra tips!
//A

@Lillstrumpa Vad har du för hudtyp och vilket resultat önskar du? Naturligt och lätt eller täckande? Oavsett så rekommenderar jag dig att köpa Urban Decays All nighter setting spray. Finns på kicks och en travel size kostar 130 kr och räcker länge :). Du sprayar den över hela ansiktet när sminket är klart och den gör verkligen att sminket håller längre och ser fräscht ut längre!

Angående bronzer tycker jag att benefit hoola är toppen och Too faced milk chocolat soleil om du är väldigt ljus. Båda finns på sephora.

Jag är på jakt efter en ny ansiktsscrub. Just nu använder jag bara Lush - Love Lettuce som jag gillar men den är aningens för "rivig" så jag skulle vilja ha en som är lite snällare men som ändå gör ett bra jobb :) Några tips?

@Lillstrumpa Vad har du för hudtyp och vilket resultat önskar du? Naturligt och lätt eller täckande? Oavsett så rekommenderar jag dig att köpa Urban Decays All nighter setting spray. Finns på kicks och en travel size kostar 130 kr och räcker länge :). Du sprayar den över hela ansiktet när sminket är klart och den gör verkligen att sminket håller längre och ser fräscht ut längre!

Angående bronzer tycker jag att benefit hoola är toppen och Too faced milk chocolat soleil om du är väldigt ljus. Båda finns på sephora.

Tack så jättemycket för bra tips! Sprayen ska inhandlas :). Ska kika på bronzern.
Jag har ganska normal hy, oljig t-zom hade jag tidigare men inte så ofta längre..

Tack så jättemycket för bra tips! Sprayen ska inhandlas :). Ska kika på bronzern.
Jag har ganska normal hy, oljig t-zom hade jag tidigare men inte så ofta längre..
En foundation som jag själv använder dagligen är Lumenes Matt Control Oil-Free Foundation. Den täcker väldigt bra, håller bäst av alla foundations jag testat och finns i väldigt ljus färg! Jag är blek som ett spöke, och den ljusaste är på gränsen till för ljus på mig :p
Bra primers finns det många, jag själv gillar Nivea Men Aftershave Balm! Den kan verka mystisk, men funkar faktiskt otroligt bra. Kolla NikkieTutorials på youtube, i hennes liiite äldre videos förklarar hon varför den funkar så bra som den gör. Annars ska Makeup Forever ha bra primers, Step One heter de och finns i alla möjliga upplagor, mattande, porförminskande, neutraliserande, återfuktande, you name it!
Haha, hoppas mitt svar är till någon nytta :)

En foundation som jag själv använder dagligen är Lumenes Matt Control Oil-Free Foundation. Den täcker väldigt bra, håller bäst av alla foundations jag testat och finns i väldigt ljus färg! Jag är blek som ett spöke, och den ljusaste är på gränsen till för ljus på mig :p
Bra primers finns det många, jag själv gillar Nivea Men Aftershave Balm! Den kan verka mystisk, men funkar faktiskt otroligt bra. Kolla NikkieTutorials på youtube, i hennes liiite äldre videos förklarar hon varför den funkar så bra som den gör. Annars ska Makeup Forever ha bra primers, Step One heter de och finns i alla möjliga upplagor, mattande, porförminskande, neutraliserande, återfuktande, you name it!
Haha, hoppas mitt svar är till någon nytta :)
Absolut, tack så mycket! Ja, aftershaven har jag hört om men vet inte om jag vill lukta man på min bröllopsdag ;).
Ska kika närmare på dina tips, tack!

Absolut, tack så mycket! Ja, aftershaven har jag hört om men vet inte om jag vill lukta man på min bröllopsdag ;).
Ska kika närmare på dina tips, tack!
Hahaha, jag förstår din oro! Tack och lov försvinner lukten så fort man masserat in produkten i hyn, och när man lagt foundation över är den verkligen 100% borta. Men somsagt, det finns ju mängder av andra bra primers! :D

Jag är på jakt efter en ny ansiktsscrub. Just nu använder jag bara Lush - Love Lettuce som jag gillar men den är aningens för "rivig" så jag skulle vilja ha en som är lite snällare men som ändå gör ett bra jobb :) Några tips?

Maria Åkerberg Papaya peeling! Doftar underbart, effektiv men snäll mot huden och lämnar en återfuktad känsla.

Får du oljig t-zone kanske en mattande primer kan vara bra just där, då gillar jag benefit porefessional väldigt mycket. The body shops blur primer är också bra!

Jag tycker revlon colorstay är toppen men den har visst spf 20. Gissar att det är för att du inte vill ha flash back på foton du inte vill ha spf? Om du har ett sephora i närheten kan jag tipsa om NARS sheer glow. Den är namnet till trots en relativt täckande foundation med en naturlig finish. Inte matt och inte dewy. Väldigt "standard", gör sitt jobb och håller en hel dag. Inte kakig. Och NARS radient creamy concealer är underbar! De har riktigt ljusa nyanser också.

Nyx angel veil primer är också bra :) Prisvärd och funkar jättebra på mig som har blandhy med oljiga partier.

Är det nån som gjort en sån där Colour ID-scanning hos Kicks och blivit nöjd? Jag har gjort en och är plötsligt 3-4 nyanser mörkare än jag nånsin i mitt liv varit. Kan mao inte använda mig av resultatet alls, det är som högstadiet all over igen. ;) Funderar på om det är värt att gå dit igen och göra om det?

Är det nån som gjort en sån där Colour ID-scanning hos Kicks och blivit nöjd? Jag har gjort en och är plötsligt 3-4 nyanser mörkare än jag nånsin i mitt liv varit. Kan mao inte använda mig av resultatet alls, det är som högstadiet all over igen. ;) Funderar på om det är värt att gå dit igen och göra om det?

Jag hade gått dit och påtalat att jag inte var nöjd och av den anledningen velat göra om det. Så de förstår att alla inte tycker resultatet blir tipp-topp

Jag är på jakt efter en highlighter, passande ljus hy. Har varit på Kicks och letat men tycker att alla är så galet glittriga. Finns det någon highlighter som ger skimmer men inte så mkt glitter?

Jag är på jakt efter en highlighter, passande ljus hy. Har varit på Kicks och letat men tycker att alla är så galet glittriga. Finns det någon highlighter som ger skimmer men inte så mkt glitter?
The balm Marie-Lou Manizer skimrar massor! Inget glitter :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kommit till det läget i min rehabilitering att jag ska cykla för att träna benmuskler. Det fanns ingen begagnad motionscykel i...
Svar
8
· Visningar
462
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
532
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Som jag nämnde i en annan tråd har min man lunginflammation. Vi närmar oss 20 dagar med feber, kraftig hosta, flämtande andning och... 2
Svar
23
· Visningar
1 744
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur