Sminktråden II

Är det nån som gjort en sån där Colour ID-scanning hos Kicks och blivit nöjd? Jag har gjort en och är plötsligt 3-4 nyanser mörkare än jag nånsin i mitt liv varit. Kan mao inte använda mig av resultatet alls, det är som högstadiet all over igen. ;) Funderar på om det är värt att gå dit igen och göra om det?
Jag gjorde och hamnade på för ljusa.

Nån i tråden som provat både Iduns och Tikeis mineralsmink och kan göra en jämförelse? Skiljer typ 200 spänn!

Hallå på er!! Jag tar studenten nästa vecka och behöver era tips för hur man får läppstiften att hålla sig på plats och inte smetas ut under dagen. :) Jag är ingen van användare av läppstift men jag testkörde ett på krogen i helgen (Matte Me från Sleek) och det satt verkligen som berget de första kanske 2 timmarna (lämnade inga märken vare sig på drinkglas, cigaretter eller pojkkinder! :angel:) men sedan började det liksom rinna ut så att färgen blev ojämn och vid slutet av kvällen såg jag ut som en clown, med läppstift precis överallt. :o Finns det några knep/produkter man kan använda sig av, eller kanske något läppstift som är idiotsäkert? :angel::laugh:

Hallå på er!! Jag tar studenten nästa vecka och behöver era tips för hur man får läppstiften att hålla sig på plats och inte smetas ut under dagen. :) Jag är ingen van användare av läppstift men jag testkörde ett på krogen i helgen (Matte Me från Sleek) och det satt verkligen som berget de första kanske 2 timmarna (lämnade inga märken vare sig på drinkglas, cigaretter eller pojkkinder! :angel:) men sedan började det liksom rinna ut så att färgen blev ojämn och vid slutet av kvällen såg jag ut som en clown, med läppstift precis överallt. :o Finns det några knep/produkter man kan använda sig av, eller kanske något läppstift som är idiotsäkert? :angel::laugh:
Läppenna! Antingen som bas under läppstiftet eller ensamt. Jag föredrar läppenna istället för läppstift, ingen risk för kladd alls :)

Ni som har koll, vad tycker ni om Make up store's produkter och sminkkurser?
Eller vilken/vilka tycker ni är bättre?
Det jag tänkte få hjälp med och hitta produkter till är framförallt underlag, men kanske även lite ögon.

Hur många produkter, och vad, använder ni i er hudvårdsrutin? :)
Apotekts Olivia skumtvål.
Aloe Vera när ansiktet är lite halvtorrt. Det är det som har funkat bäst för mig!
Ibland kör jag kaffesumpsskrubb med lite olivolja i, på kroppen och lite lätt i ansiktet. På mer aloen efter det. Får superfin hy. :)

Varför finns det så många olika foundations... :meh: Jag har normal till torr hud (har yttorr hud men det är under kontroll just nu) jag vill ha en lätt foundation men som ändå täcker bra eller som man kan "bygga på". Vill ha ett lite mer matt resultat men det får inte torka ut huden.

Några förslag? :D

Morgon: tvättar med vatten, smörjer med body shops e-vitamin sorbet. Lägger sen mitt smink.
Kväll: Tvättar av med garniers sminkborttagingsservetter, sköljer med vatten och smörjer med en anti-rodnadskräm som jag inte kommer ihåg vad den heter. Något på A :o

Varför finns det så många olika foundations... :meh: Jag har normal till torr hud (har yttorr hud men det är under kontroll just nu) jag vill ha en lätt foundation men som ändå täcker bra eller som man kan "bygga på". Vill ha ett lite mer matt resultat men det får inte torka ut huden.

Några förslag? :D
Jag använder Maybelline superstay better skin foundation, har som du normal till torr hud (mer torr på vintern) och jag upplever den som täckande men inte tung på huden, inte uttorkande och ganska matt så länge man låter ansiktskrämen torka in lite innan man tar foundation. Men det är ju en budgetfoundation, vet inte om du vill ha något finare men några sådana har jag inte testat ;)

Jag använder Maybelline superstay better skin foundation, har som du normal till torr hud (mer torr på vintern) och jag upplever den som täckande men inte tung på huden, inte uttorkande och ganska matt så länge man låter ansiktskrämen torka in lite innan man tar foundation. Men det är ju en budgetfoundation, vet inte om du vill ha något finare men några sådana har jag inte testat ;)

Tack för tipset! :)

@lisa412 På morgonen brukar jag bara smörja in ansiktet. Använder rose cream antiwrinkle från Rosenserien. Foundation på Isadora Nude sensation. Har torr hy, främst på vintern och får lätt röda kinder. Tycker den täcker bra. Jobbar in den med en borste i runda rörelser för bästa resultat.

På kvällen tvättar jag ansiktet med en rengöring fr Rosenserien med choklad,kaffe och havtorn. Den gillar jag! Vanliga rengöringar gör att hyn känns sträv och torr,men denna lämnar en lite oljig yta (utan att bli fet). Ögonsminket tar jag bort med en remover från apoteket. Tvättar sen med rosenvatten från Rosenserien och avslutar med ögonkräm och antirynkkräm. Mamma säljer Rosenserien, därav så många produkter därifrån:p Har alltid haft bra hy, men den är märkbart bättre sen jag började med ansiktsvatten. Första rengöringen tar inte bort allt. Ett tips!

Morgon:
Exuviance Moisture Balance Toner
Exuviance Vespera Bionic Serum (Ett helt fantastiskt serum, rekommenderar starkt!)
Exuviance Brightening Bionic Eye Cream
Exuviance Multi-protective Day Fluid
La Roche-Posay Anthelios XL Ultra-light Fluid SPF 50

Kväll:
Exuviance Gentle Cleansing Creme
Exuviance Vespera Bionic Serum (Ett helt fantastiskt serum, rekommenderar starkt!)
Exuviance Evening Restorative Complex

Övrigt som jag varierar mellan:
Exuviance Triple Microdermabrasion Face Polish
Exuviance Bionic Oxygen Facial
Glamglow Supermud Clearing Treatment
Lush Mask of Magnaminty

Jag är uppenbart helt såld på Exuviance och är väldigt intresserad och förtjust i hudvård. Visst blir det dyrt, men alla produkterna är dryga så det blir inte så otroligt mkt pengar per år.

Morgon:
Exuviance Multi-protective Day Fluid
La Roche-Posay Anthelios XL Ultra-light Fluid SPF 50

Kväll:
Exuviance Gentle Cleansing Creme
Exuviance Evening Restorative Complex

Övrigt som jag varierar mellan:
Exuviance Triple Microdermabrasion Face Polish
Exuviance Bionic Oxygen Facial
Glamglow Supermud Clearing Treatment
Lush Mask of Magnaminty

Jag är uppenbart helt såld på Exuviance och är väldigt intresserad och förtjust i hudvård. Visst blir det dyrt, men alla produkterna är dryga så det blir inte så otroligt mkt pengar per år.

Är det silikon/petrolater i Exuviance? Varit nyfiken på dem länge men inte fått svar på innehåll så jag har inte vågat prova.

Jag tvättar ansiktet med Dermalogicas Special Cleansing Gel. Smörjer med Biodrogas Intense moisture serum, A-vitaminkräm från Hälsokosten och Dermalogicas Moisture Balance på torrare ställen. Ibland orkar jag ha Dermalogicas ögon-serum med.

Det här görs morgon och kväll.

Ibland gör jag ansiktsmask med Dermalogicas fuktmask. Kan blanda ut den i fuktkrämen med om jag är extra torr.

Är det silikon/petrolater i Exuviance? Varit nyfiken på dem länge men inte fått svar på innehåll så jag har inte vågat prova.

Oj, jag har faktiskt inte kollat upp det närmare. Jag har tagit för givet att det inte säljs produkter med det innehållet på salongen jag blev rekommenderad märket från början, och eftersom att det fungerat bra med min hy i alla år jag använt produkterna (måste vara över fem år vid det här laget) så har jag inte haft anledning att kolla upp et närmare :) Om jag kommer ihåg så kan jag fråga tidigare nämnd salong när jag ska dit för en ansiktsbehandling snart!

Min hudvårdsrutin:

Tvättar ansiktet med REN evercalm gentle cleansing milk
Avslutar/snabbtvättar med Bioderma sensibio H20 micellar solution. BÄSTA effektiva ansiktsvattnet som tar bort smink som en dröm och skonsamt mot ansiktet, inte varit utan det sen jag upptäckte det via youtube för 3-4 år sedan.
REN evercalm anti redness serum
Just nu en ögonkräm från nuxe, ska snart börja med en från la roche posey. Ögonkräm brukar jag variera mellan och köpa olika men hoppar aldrig över ögonkräm.
Fuktkräm är dramatically different moisturizing cream, men den är snart slut och då ska jag börja med en från bare minerals som är för torr hy.

Min hy mår toppen! Verkar ha fått ordning på den efter ett helt liv med extrem torr och bråkig hy. Får ngn finne runt hakan vid pms men annars är min hy väldigt ren och fin.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kommit till det läget i min rehabilitering att jag ska cykla för att träna benmuskler. Det fanns ingen begagnad motionscykel i...
Svar
8
· Visningar
462
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
532
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Som jag nämnde i en annan tråd har min man lunginflammation. Vi närmar oss 20 dagar med feber, kraftig hosta, flämtande andning och... 2
Svar
23
· Visningar
1 743
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka