Appselut! Har hunnit testa lite men inte så jättemånga olika märken, gör en liten lista för smidighetens skull. Det blev en lång text i vilket fall tydligen...
Burt's bees: Gillar det mesta härifrån! Särskilt plus för: ansiktsrengöring "orange essence", ansiktsskrubb "citrus", fotkräm med kokos, läppcerat (helst det med menthol), ansiktsrengöring med kamomill (kan dock sticka i ögonen om man inte blundar ordentligt pga riktigt stark mentholinnehåll eller något liknande, känns som en halstablett för huden). All ansiktsrengöring jag testat gör att huden känns återfuktad och det kliar inte direkt efter som det annars kan göra. Hudlotion och nagelbandskräm är också bra.
Minus för schampoot "moisture", var inget vettigt i mitt hår. Har därför inte testat fler hårprodukter här.
100% pure: Har bara testat deras balsam Yuzu och pomelo. Inte bra alls, bara försvinner i håret och gör ingen direkt nytta. Har inte varit sugen på att testa märket nåt mer.
Amie: Ansiktskräm "morning dew" är bra, inte tillräcklig på vintertorr hud dock. Skrubben "new leaf" är också bra men förpackningen lite väl liten.
Tikei: Bra mineralsmink till bra pris. Funkade dock bättre på mig tidigare, vet inte varför men det ger inte samma resultat längre. Kan bli lite 'kakigt'. Men tidigare var det toppenbra, och deras borstar är

.
Urtekram: Schampoo och balsam från Nordich birch-serien funkade bra i kanske ett år, sen blev håret supertorrt och frissigt och jag fick sår i hårbotten. Kan ju bero på andra omständigheter men det blev så illa så jag bytte tillbaka till "vanligt" schampoo, balsam och inpackning. Handkrämen med aloe vera är toppen! Ansiktskrämen från Nordic birch är för mesig för vintern men annars bra. Deras lotion är sådär, helt ok men inget toppen. Luktar tråkigt också.
Har testat ekologisk arganolja från Lifebutiken men den var inte alls som "vanlig" arganolja så där har jag också gått tillbaka till vanlig. Den gjorde snarare håret fett direkt än att gå in i håret och göra det mjukare. Blev inte trevligare alls, bara mer fett.
Hittade nyligen en ny serie med lotion och lite annat på Rusta, ska vara 95 % naturligt och fritt från parabener. Köpte hem deras hudlotion och den är rätt trevlig.
En kompis använder mascara från UNE och tycker den är toppen så den ska jag testa.

I övrigt har jag inte testat så mycket naturligt smink men kollat upp det och det finns en hel del på nätet men väldigt få märken ute i butik. Det finns flera bloggar som recenserar just ekologiskt smink.