Sminktråden II

Hahah! Men tack fina du!
Ja alltså det jag älskar med smink är ju just att det inte finns några regler, man måste inte applicera t ex rouget på ett visst sett. Utan kan göra lite som man själv vill :D
Jag lägger det rätt långt bak, har mörka ringar under ögonen som jag gärna vill ljusa upp, så försöker hålla området under ögat ljus och "lysande/glowing"
Trivs bäst så helt enkelt, har liksom inga kinder som passar att lägga rouge på, då blir det mer under ögat typ känns det som :D
kl:
Sminkning som jag gjorde till syrrans födelsedag, mina ögonbryn såg så vettiga ut! Har försökt byta produkter till dem, vilket inte alls fungerat för mig.
tumblr_nk2m8kpT5O1sq3bujo2_540.jpg

Här ser mina stackars ögonbryn hemska ut, som sagt, bytt produkter men det fungerar inte alls för mig :p Denna sminkningen gjorde jag igår natt (sömnproblem delux+magkattar=uttråkad och sömnlös) Testade MUA eyedusts som faktiskt var överraskande bra! (det som är silverglittrigt)

tumblr_nk2m8kpT5O1sq3bujo1_1280.jpg
Är det en lila kajal du har använt under ögat?

Kl
Bästa eylinerna? Jag är sugen på en från samma ställa som ögonskuggorna kommer, men är sugen på att prova gel med.

Är det en lila kajal du har använt under ögat?

Kl
Bästa eylinerna? Jag är sugen på en från samma ställa som ögonskuggorna kommer, men är sugen på att prova gel med.

Lila ögonskugga :) och lite svart kajal som jag suddat ut.

och passar på att svara på din andra fråga också :)
Den jag fastnat för är make up stores cake eyeliner. Har den i lila, vit, brun och svart nu :D
Bästa budget är elf's cream eyeliner.
Jag använder alltid någon typ av eyeliner i burk (typ cream/gel) eller en kakeyeliner som man blöter och pensel. Aldrig lärt mig samarbeta med de där som är som en tuschpenna eller de flytande eyelinerna.

Jag gillar att jag har dåligt inflytande på er :D

Fick ingen bra bild på sminkningen igår, men denna snabba slängde jag ihop i förrgår med Iconic 1.

Jag använde nr 1,2,3 och 5 från vänster, och nr 4 från höger. Skuggorna har inga namn tyvärr.

Jag använde kopparfärgen igår från 2an och den var SÅ pigmenterad, väldigt imponerad av den. Dock använde jag fuktig pensel redan från början. Tror det är en god idé att göra det med de skimriga så fäster de bättre på ögat och ramlar inte ner under.

4 blushes var det visst :o

ihhearbluh-02.jpg
ser verkligen fram emot att prova dessa, har suktat efter Too Faced's hjärtformade LÄNGE (de är ju så SÖTA!) :angel:

Ååååh nu sitter jag också på U.D. och fönstershoppar. Har jag lite pengar över nästa månad så kanske det blir en eyeliner med borste och mascara.
Hade velat ha en ny rouge också, har använt från M.U.S. men insåg att den nog var lite kall och köpte en peach från Mayebelline som funkar men är inte helt nöjd. Svårt, vill samtidigt ha en diskret rouge som den ska synas.

@nyponros jag har för mig att du har handlat Maria Nila produkter, kommer inte ihåg om det var i denna tråden eller någon annan det skrevs om det. Om du vill får du gärna svara på ett par frågor. :)

Undrar främst om du har provat color refreash men även deras styling produkter?
Har mörkblont hår och är intresserad av Golden Blonde men funderar på om mitt hår är lite för mörkt och det är bättre att tona det. Men samtidigt vill jag inte ha ljusare, utan snarare är det lystern jag vill jag åt.

Sedan funderar jag på vax, har du några styling produkter därifrån? Är mest inne på vaxet som heter Define eftersom det är troligt att håret åker på onsdag. :o

Idag har jag köpt sån där Mixing liquid som man kan blanda tex pigment eller sin ögonskugga för att ha som eyeliner.
Har provat med några ögonskuggor på handen ikväll direkt jag kom hem.
Imorgon ska jag tillverka någon egen eyeliner så tänkte jag.

Har letat efter den där jäkla liquiden i fler butiker. Men det har varit slut.
Äntligen är den min!

Idag har jag köpt sån där Mixing liquid som man kan blanda tex pigment eller sin ögonskugga för att ha som eyeliner.
Har provat med några ögonskuggor på handen ikväll direkt jag kom hem.
Imorgon ska jag tillverka någon egen eyeliner så tänkte jag.

Har letat efter den där jäkla liquiden i fler butiker. Men det har varit slut.
Äntligen är den min!
YEEEY :D
Nej men jag älskar den med! Man får plötsligt så mycket mer att göra med sitt smink. Jag brukar blanda ögonskuggor med mixing liquid (den från make up store) och dutta det på läpparna om jag vill ha ombre läppar eller bara vill att läppstiftet ska hålla bättre. Då duttar jag på de först, sen transparent puder ovanpå. Då får jag matta läppar som sitter som berget :D

@nyponros jag har för mig att du har handlat Maria Nila produkter, kommer inte ihåg om det var i denna tråden eller någon annan det skrevs om det. Om du vill får du gärna svara på ett par frågor. :)

Undrar främst om du har provat color refreash men även deras styling produkter?
Har mörkblont hår och är intresserad av Golden Blonde men funderar på om mitt hår är lite för mörkt och det är bättre att tona det. Men samtidigt vill jag inte ha ljusare, utan snarare är det lystern jag vill jag åt.

Sedan funderar jag på vax, har du några styling produkter därifrån? Är mest inne på vaxet som heter Define eftersom det är troligt att håret åker på onsdag. :o

Både jag och min syrra älskar Maria Nilan så jag svarar fast det inte var riktat till mig, hoppas det är okej ;)
Tycker deras color refreash är super, nu har jag testat den som gör håret "vitt/platina" (pearl silver) men den gör verkligen var den lovar :) Hade i den lite för länge en gång och blev grå/lila hårig:
10810084_322360041306011_1504340570_n.jpg

Angående vax så frågade jag syrran som har kort hår, hon tycker bäst om Creator Fix eller Mudvax. Det är ju själklart beroende på vilken frisyr man har, hon brukar oftast har håret något sådant här:
10559770_10153607662267468_8405051515692161379_n.jpg

Men ibland blir det lite längre och hon har lite mer lugg som hon har som snedlugg och hr det lite mer ruffsigt (hittade dock ingen bra bild på det) eller så har hon det mer bakåt slickat typ.
Hon tycker de andra vaxen blir för "oljiga/fettiga" och inte har någon vidare stadga utan som hon själv beskriver det "jag känner mig som en italienare" :D när hon använde dem andra så hon ständigt får dra fingrarna genom håret för att det ska hålla sig tillbaka.
Sen rekommenderar vi båda finishing sprayen, den är verkligen super om man vill att frillan ska hålla hela dagen (eller i mitt fall lockarna) :D

@NotlikeI klart du får! :D

Men color refreash ger en viss färg ändå? Jag har ju som sagt mörkblont men trivs bäst när man kan få i lite guld i det.
Vad snällt av dig att fråga syrran! :)
korth%C3%A5rig.jpg

kort-tjejfrisyr.jpg

(Bilder snodda från Elle)

Det är så här jag tänkt mig att det ska bli, så din syrras frisyr passade ju bra. Jag har klippt det kort tidigare och brukar klippa det en gång i halv året så det hinner bli lite längre och rufsigare emellanåt. Har hon nått annat favorit vax som hon hellre rekommenderar?
Mitt hår är väldigt tunt (men jag har mycket av det) och väldigt glatt, så hade nog vart bra med något som gör det lite strävt utan att få just Italienare- looken. :p

@NotlikeI klart du får! :D

Men color refreash ger en viss färg ändå? Jag har ju som sagt mörkblont men trivs bäst när man kan få i lite guld i det.
Vad snällt av dig att fråga syrran! :)
korth%C3%A5rig.jpg

kort-tjejfrisyr.jpg

(Bilder snodda från Elle)

Det är så här jag tänkt mig att det ska bli, så din syrras frisyr passade ju bra. Jag har klippt det kort tidigare och brukar klippa det en gång i halv året så det hinner bli lite längre och rufsigare emellanåt. Har hon nått annat favorit vax som hon hellre rekommenderar?
Mitt hår är väldigt tunt (men jag har mycket av det) och väldigt glatt, så hade nog vart bra med något som gör det lite strävt utan att få just Italienare- looken. :p

Snyggt!!
Cloror reafresh kan nästan användas som en mildare toning, iaf på färgat hår. Har för mig att den inte gör så stor skillnad på ofärgat hår (mer än att då ev ge lite mer gula/koppar reflexer i de nyanser som är till för det) i mitt fall kan jag nog färga mitt hår med dem då det är blekt och suger åt sig all färg!

Hon har också tunt/fint hår men mycket av det, mitt är mer som hästtagel haha :P
Saltvattenspray är något hon använder nästan dagligen just för att få till strävheten i håret och lite mer volym, så det har hon i efter tvätt och fönar det i form med hjälp av saltvatten sprayn, sen i med vax och avsluta med hårspray. Alltså för henne är håret heligt, hon går aldrig ut utan att ha stylat det!
Vi båda googlade runt och försökte hitta ett vax från osis+ som hon använde i många år, men ingen av oss kommer ihåg exakt vad det hette, vet bara att det kom i en rektangulär förpackning. Kanske din frisör vet något om det?
Jag kommer bara ihåg att det luktade så otroligt gott, mitt ex använde det också. Luktade fräsch av gröna äpplen typ :love:

Tack, jag tror det kommer bli jäkligt snyggt, den enda jag nojjar mig för är att det känns "okvinnligt" med kort hår. Kommer ihåg att jag tyckte det var jobbigt sist, men samtidigt är jag snygg i det och har alltid alltid håret uppsatt när det är lång.

Men tack för svar! :) (och tacka syrran med!)
Ska definitivt fråga frisören om det och så får jag väl testa lite produkter innan jag hittar rätt.

Tack, jag tror det kommer bli jäkligt snyggt, den enda jag nojjar mig för är att det känns "okvinnligt" med kort hår. Kommer ihåg att jag tyckte det var jobbigt sist, men samtidigt är jag snygg i det och har alltid alltid håret uppsatt när det är lång.

Men tack för svar! :) (och tacka syrran med!)
Ska definitivt fråga frisören om det och så får jag väl testa lite produkter innan jag hittar rätt.

När jag hade kort hår (typ som på bilderna du visade och även kortare) så älskade jag Lanza Urban Molding Paste. :) Den gör så att håret ser tjockare ut vilket verkligen behövdes med mitt tunna hår. Den håller kanske inte frisyren superbra så jag avslutade ibland med spray också. Men den ger iaf inte det där slemmiga resultatet utan håret ser matt och fylligare ut! Nu gillar jag att använda den i hårbotten för att ge lite stadga och fylla ut håret, det fungerar ungefär som texturpudret från Dust it då. :)

Tycker kort hår är skitsnyggt för övrigt! Kräver ju dock en del styling såvida man inte är försedd med lagom tjockt och rätt struktur så det ser snyggt ut även dagen efter. :p Mitt såg alltid ut som en olycka på morgonen dessvärre, annars hade jag fortsatt ha kort för det är så fint!

@Chili
Var och kollade på lite olika vax idag när jag var inne och skulle köpa ny foundation (som de naturligtvis inte hade :meh:) och fastnade för ett Björn Axén Matt Clay.
Är både nervös och förväntansfull, var nog tre- fyra år sedan det var sådär kort men denna gången blir det första gången med lugg (eller vad man ska kalla det).

:D En av anledningar till kort hår är att sist behövde jag inte styla det alls, det var liksom bara där. Fixat till det vid utgång med inget som behövde fixas varje dag (så länge jag inte gick och la mig med blött hår).
Suger till mig alla tipsen jag får.

Men det här med att känna sig feminin är lite känsligt för mig (trodde inte det skulle kännas så här :confused:). Kan ha att göra med att jag inte är så feminin i min klädstil eller sminkar mig mycket till vardags, så håret är det som märks mest?
Särskilt nu på vintern att när man går runt med en mössa nerdragen.
Sist var jag mest nervös över om jag skulle passa i det, men fick en del kommentarer från både killar och tjejer att de tyckte det var okvinnligt, men att jag dock passade i det. O_o
Aja, slutventilerat. :p

Någon här som provat Paulas Choice Extra Care Non-Greasy SPF 50?

Har börjat köra med 8% AHA gel på natten och behöver något som skyddar bra mot solen. :d
Ska börja med BHA gel på morgonen med, så jag vill inte bli solbränd.

Så om någon har tips på något annat solskydd med SPF 50 eller högre så vore det uppskattat!

YEEEY :D
Nej men jag älskar den med! Man får plötsligt så mycket mer att göra med sitt smink. Jag brukar blanda ögonskuggor med mixing liquid (den från make up store) och dutta det på läpparna om jag vill ha ombre läppar eller bara vill att läppstiftet ska hålla bättre. Då duttar jag på de först, sen transparent puder ovanpå. Då får jag matta läppar som sitter som berget :D

Ah, vad bra tips om att ha på läpparna med!
Jag är ju ingen läppstiftmänniska direkt. Men ibland har jag väl ngt nude-färgat. ;)

Däremot hade jag sällskap igår av en vän som inte heller är läppstiftsmänniska. Men vi inhandlade ngt rött till henne igår. Så då kan hon låna min liquid att ha under när vi ska ut i helgen och läppstiftet(och läppennan) ska invigas.

Jag testade göra eyeliner av skuggor idag. Insåg att jag inte hade lämplig pensel till det. Dock kom jag på att jag hade lite nya penslar att måla med. Så jag rotade bland mina målar-/tecknings-prylar och tog en sån pensel. Inte optimalt kanske.
Men funkade iaf för idag. ;)
Satt som berget! Man kunde stryka/gnugga rätt hårt och upprepade ggr över det utan att det alls rubbades.
Grymt! Så bra sitter knappt vattenfast eyeleiner tycker jag.

Någon här som provat Paulas Choice Extra Care Non-Greasy SPF 50?

Har börjat köra med 8% AHA gel på natten och behöver något som skyddar bra mot solen. :d
Ska börja med BHA gel på morgonen med, så jag vill inte bli solbränd.

Så om någon har tips på något annat solskydd med SPF 50 eller högre så vore det uppskattat!

Inte testat med väntar med spänning på svar! Jag kan absolut behöva sånt.
Tycker alla solskydd täpper till så. Även dyra modeller för ansiktet.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kommit till det läget i min rehabilitering att jag ska cykla för att träna benmuskler. Det fanns ingen begagnad motionscykel i...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
532
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Som jag nämnde i en annan tråd har min man lunginflammation. Vi närmar oss 20 dagar med feber, kraftig hosta, flämtande andning och... 2
Svar
23
· Visningar
1 731
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21
  • Bästa fysiska ridsportbutiken?