Sminktråden II

Är det någon mer än jag som har problem med att det blir smink på telefonen?
Har ni något tips på hur man får ha det i ansiktet istället för telefonen?

Headset ;)
Nej men bra primer, "sätta foundatonen" med puder och sedan på med setting spray som har diskuterats i denna tråd. Så har du gjort så mycket du kan. Mitt smink har dock också en förkärlek till att smeta av sig på telefonens skärm :P

Har beställt Clarins instant light i färgen Candy Shimmer :bump:
Nästa månad hinnar ni nog mig i spartråden :o

Clarins-Instant-Light-Natural-Lip-Perfector-%D0%BE%D1%82%D0%B7%D1%8B%D0%B2%D1%8B-review-non-sticky-lip-glosses-lipglosses-that-taste-good-%D0%BD%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D0%BF%D0%BA%D0%B8%D0%B5-%D0%B1%D0%BB%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%B4%D0%BB%D1%8F-%D0%B3%D1%83%D0%B1.jpg

Jag älskar Clarins natural lip perfectors!
Jag hade den i nude mkt i London i helgen och jag tror jag fick komplimanger två-tre gånger för mina läppfärg :D

Ska visa min londonshopping här sen också, de hade visst jättebra priser på MAC på flygplatsen så det tillkom två grejer :D

(och snacka om att jag skulle behöva vara i spartråden, får aldrig mer shoppa någonsin. )

@nyponros Jaa, ser fram emot att se allt du visade på IG och få en presentation på allt! :)

Jag spontanköpte ett stycke Love Lettuce ansiktsmask från LUSH i helgen. Testade den igår och jag gillade den!
Då det är en färsk ansiktsmask (utan konserveringsmedel) så håller de bara i fyra veckor efter att man har öppnat dem, så nu kommer det att bli ett himlande ansiktsmaskande här borta! Men det blir nog bra med tanke på att min hy har varit rätt ledsen den senaste tiden :)

LUSH%20-%20love%20lettuce%20ppt.jpg

och @nyponros, vi får hålla varandra i handen i spartråden. Jag vill inte veta hur dyr den här månaden har varit för mig, man kan säga att det har varit intensiv retail therapy här borta :angel:

och @nyponros, vi får hålla varandra i handen i spartråden. Jag vill inte veta hur dyr den här månaden har varit för mig, man kan säga att det har varit intensiv retail therapy här borta :angel:

Jag drabbades av ngt och ville ha ngt att contura med. Jag orkade inte åka någonstans annat än dra förbi i c på hemvägen.
Alltså begränsades jag hårt i utbud.
Jag köpte Smashbox kit utan att testa.

Jag tror det var en dum idé rakt igenom allting.
Nu har jag visserligen inte gjort min sedvanliga BUS. Men det är nog iaf kanske inget för mig.
Testade lite hemma glad i hågen.
Note to self: ta det lugnt under käklinjen om du inte vill att folk ska tro du har skägg.

Nej, den var nog ett dumt köp..

Okej, här kommer lite bilder på min Londonshopping :banana:

Drugstore-prylar, från Boots och superdrug.
Orkade inte fota så mkt närbilder på det, men mkt nude och korall på läppfronten (som vanligt) och koppar/rosé/bronze på ögonfronten (som vanligt, haha). Längst ner till höger ligger en cremeshadow i penform från Borjouis som är perfekta roséguldsnyansen, älskar den!

Tog bara en av RTs nya borstar eftersom de andra jag ville ha kostade 22-25 pund styck, och närmare 300 kr för en borste från ett märke som ändå är drugstore kändes sådär. Revlons nearly naked foundation var en riktig hit för min torra hy! Och blev så glad när jag hittade L'oreals nudestift i samarbete med hollywoodkvinnor, har inte sett dem i Sverige, bara de röda. Tog Evas nude och J'Los nude. Så fina!

Dessa två fina från Soap and glory ska egentligen vara bronzer och rouge, men den vänstra får nog mest vara ögonskugga/highlight för mig. Den högra var jättefin att swirla ihop till ett rouge men även som highlight och ögonskugga. Älskar dem!

Detta köpte jag som var lite mer high end. SKa bli så kul att testa rollerlash men jag ska inte öppna den riktigt än, har så många öppnade mascaror. Primer water känns jättebra och verkar väldigt bra för huden (alkoholfritt, stort plus).

Köpte Mac Margin på flygplatsen och Nars Luster på Selfridges, och de är visst ganska lika ;). Hur som helst, jättefina båda två, kommer användas flitigt i vår och sommar!

Mac tan pigment, ÄLSKAR. Använde dagen efter jag köpte och fick flera komplimanger för det. Perfekta mjuka roséfärgen med mer brunt än rosa i, och med lite fix + ger det en grym metallisk effekt. Lätt ny favorit!
Läppstiftet är Honeylove, matt nude som jag velat ha länge. Den var slut på Selfridges men på flygplatsen fanns den :). Dessutom typ 50 spänn billigare ;)

Ska nog ta ett sammanfattande foto på alla nudefärgade lippisar jag köpte på en och samma helg, det är sjukt... men jag är lite besatt av dem ;)

@nyponros Åh vad fina grejer! Är också sugen på något nudeläppstift som känns lagom till vardags, det från Mac gillade jag!

La precis en liten beställning själv. Jakten på en bra och prisvärd ansiktskräm fortsätter... Denna är inte ekologisk men innehåller iaf inte parabener, mineraloljor eller sulfater:
1128-102-0100_1.jpg

Ögonbrynskit (ping @cili ;))
1449-121-0963_1.jpg

Dille på nagellack nu!
1449-109-0007_1.jpg

1449-106-2172_1.jpg

Alltså jag älskar Elevens leveranstider. Idag fanns mitt gloss i brevlådan! :bump:
Har provat det och det är alldeles fantastiskt, jättefin färg, känns sjukt bra på läpparna och dessutom luktar det väldigt gott :love: :up:

I förra tråden fanns tips på sminkförvaring/sminkbord...jag orkar inte leta upp tråden så jag funderar på om någon av er skrivit om det och kan återberätta? Jag behöver ett :p
De som finns på typ Ikea är ju minimala och lär inte rymma ett dugg...

Alltså jag älskar Elevens leveranstider. Idag fanns mitt gloss i brevlådan! :bump:
Har provat det och det är alldeles fantastiskt, jättefin färg, känns sjukt bra på läpparna och dessutom luktar det väldigt gott :love: :up:

Det är ju mer än man kan säga om Lyko. :p Sist så beställde jag från Lyko och Eleven på samma dag. Beställde en söndag och fick från Eleven på onsdagen, från Lyko nästkommande måndag. Nu beställde jag i förrgår och på Lykos hemsida står det bara att ordern är mottagen, den är inte ens plockad än... Man får ju till och med varor från Kina snabbare än från Lyko, ett företag i Sverige... O_o

I förra tråden fanns tips på sminkförvaring/sminkbord...jag orkar inte leta upp tråden så jag funderar på om någon av er skrivit om det och kan återberätta? Jag behöver ett :p
De som finns på typ Ikea är ju minimala och lär inte rymma ett dugg...

Vanligt skrivbord med en lös spegel som du ställer ovanpå? Det brukar finns hela eller uppdelade toalettbord på blocket, ibland säljs spegeln separat om den står löst på bordet. Eller ett högt bord som du kan ställa trådbackar eller hurtsar under som är enkla att dra ut. Jag skulle nog gilla skrivbord med lådor på sidorna som man kan inreda med mindre lådor så det blir ordning och reda! Och helst skulle jag nog ha en spegel med belysning runt om så man inte får ljus bara uppifrån eller från ena sidan. :)

Är det någon som vet om Maria Montazamis läppstift/penna finns kvar att köpa?
Har en vän som fyller år snart och är nästintill besatt av kvinnan och vi tänkte bland annat köpa detta åt henne.
Men hittar ingenstans när jag googlar :(

Har ni någon koll på stämningen mot Nordic Feel just nu? Bl.a. att de skulle sälja utgångna produkter, felmärkta etc. Lite läskigt...

Min vän var och hälsade på över helgen, och då var det svårt att stå och titta på när hon gick lös inne på MAC...

Så jag kom hem med:

MAC Angel
mac-lip-care-3g-0-1oz-lip-stick-angel-frost-women.jpg

MAC Baby don't go (alltså HERREGUD vad jag älskar den här :love: )
MAC2567-2.jpg

MAC Lightscapade

mac_lightscapade001.jpg

@Jaulgreis alltså åh man måste älska MAC :love:

Själv fick jag lite urban decay i brevlådan idag, och igår nya borstar från Morphe (beställde från kicks och craycray )

Hade testat borstarna en gång när jag fotade så de ser lite skabbiga ut, men satan vilka bra borstar för priset! 249 för 6 stycken liksom. Lika bra som RT :)

Svårt att fånga färgen på bild men man skymtar lite av ögonskuggan. den heter "X" och är en ljus och "skarp" rosegold. Undrar hur många nyanser en tjej kan äga av rosegold-skuggor ;)

TAACK :love:

Ja jag är nöjd! Jag hade orginalversionen innan men har sneglat mot denna sedan den kom, älskar allt som är korall/peachigt. Contouren är lite varm men den fungerar fint sålänge jag har lite färg :)

Och baby don't go, är det ett rouge? Måste ha missat!

Är föresten väldigt sugen på blushbaby, men ska försöka låta bli ;)

Tänker att den är väldigt lik både NARS douceur och Too faced cocoa rose och de finns redan i min kollektion :angel:

@nyponros ja, det är ett rogue (jag använder den för contouring) :) Tänkte gå dit i helgen om jag hinner och välja ett mer rosaaktigt rogue, de är så trevliga och duktiga där. Känner alltid att jag är i "safe hands" när jag är där (vilket behövs då jag verkligen är en rookie)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har kommit till det läget i min rehabilitering att jag ska cykla för att träna benmuskler. Det fanns ingen begagnad motionscykel i...
Svar
8
· Visningar
462
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till. Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Svar
11
· Visningar
532
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kropp & Själ Som jag nämnde i en annan tråd har min man lunginflammation. Vi närmar oss 20 dagar med feber, kraftig hosta, flämtande andning och... 2
Svar
23
· Visningar
1 739
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 310
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka