miss_kala

Trådstartare
Har haft min pålla på bete nu sedan i juni. Hon har gått med två andra hästar och har inte haft kontakt alls med andra hästar än dom.

Till 1a september ska hon flyttas tillbaka till stallet igen. Pratade med stallägaren idag, och hon blev lite orolig att jag skulle dra med mig några smittor till stallet, pga att hon har ett dräktigt sto som hon är väldigt rädd om. Och det kan jag verkligen förstå!

Har slarvat med vaccinationerna nämligen, :o så nu fick jag göra om grunden igen. Hon ska få den andra sprutan innan jag flyttar henne. Stallägaren sa att även om hästen inte visar symptom, kan den bära på smitta. Så jag blev ju lite ställd här!

Sen har hon mugg också, kan det smitta? Alla tre hästarna som går på betet har fått det.

//Miss Kala\\

Går det inte att ha dom i separata stall?
Alla hästar kan vara smittbärare.Det är bara på vissa det bryter ut på.
Om hästen inte har feber.snorig eller hostar så skulle inte jag vara osäker på att ta hem hästen.

Det härjar A2 virus runt om i landet.

Är stoägaren noga med att vacc sin häst bör det inte vara några problem.

Liknande trådar

Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
782
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
1 092
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 906
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 493
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka