Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Den använder vi här hemma! Är ett stort fan av Weledaprodukter i allmänhet. Kan ofta fyndas billigare på diverse nätsidor.Vår son har torra kinder och vår barnläkare rekommenderade "Weleda Väder och Vind skydd" till honom, som man kan köpa på hälsokostaffärer.
Vår son har torra kinder och vår barnläkare rekommenderade "Weleda Väder och Vind skydd" till honom, som man kan köpa på hälsokostaffärer.
Man skall mycket riktigt undvika salvor med vatten när man skall gå ut på vintern.
kl
Jag tänkte också köpa weledas väder och vind kräm, har hört mycket gott om den. Under tiden smörjer jag med forevers aloe vera produkter. Jag brukar blanda aloe vera gelen med propolis krämen och det har fungerat bra hittills.
Hej hej!
Jag har ingenting på föräldra forumet att göra egentligen, men hoppar in ändå.
När det är kallt ute (minusgrader) Smörj inte in ansiktet överhuvudtaget!!
Låt bli att tvätta det på morgonen, och smörj på någon skön kräm på kvällen istället...
Jag har jobbat i olika fjäll i många år, och ni anar inte hur många sönderfrusna barn (och vuxen) kinder jag ser varje vecka...
Hudens naturliga fett är det enda som hjälper i minusgrader, men skydda gärna mot vind med en "rånarluva" i bra material eller en sk. Buff....
Ursäkta min nästan vassa ton, men jag tycker så synd om alla små kinder som blir förfrusna...
Om man ändå råkar förfrysa sig (vita fläckar på huden) så gnugga inte, utan värm mellan varma händer som hålls stilla...
Tack och hej för mig
/Snöstjerna, fd skidlärare och fjällnörd
KL
Det är även så med feta krämer och salvor utan vatten, att innan de hunnit in i huden, så bildas kondens mellan salvan och huden och kondensen kan ge förfrysningsskador...
Ibland är det skönt att förebygga också, och inte bara hjälpa till när skadan redan är skedd
Om jag hade barn, vilket jag nu inte har... Så hade jag valt om jag varit tvungen att tvätta barnet under dagen, att låta bli att smörja (även om huden är torr) i största möjliga mån och istället försökt skydda ansiktet mot vind med ovan nämnd "rånarluva" eller dyl.
Sedan är det ju så att små barn som ligger i vagn inte utsätts för samma påfrestning i ansiktet som större barn och därmed hade jag kanske vågat smörja på lite av någon bra salva.
Men, detta är bara mina tips(som jag baserar på snart 15 års arbete i rejäla fjäll) inte något tvång eller att betrakta som skrivet i sten...
Var rädda om varandra i kylan, och kom ihåg att hålla ett öga på era vuxna kinder också!
Snöstjerna
Åh nejVad arg jag blir på sånt där alltså, usch usch usch!! Har som Freyja också bara hört en massa lovord från höger och vänster...
Och ang. Weleda så är jag ganska så säker på att dom är så bra och naturliga som dom säger.