SMS, läst eller inte.....

Rie

Trådstartare
Kan någon förklara varför jag kan se Levererat och Läst på vissa mottagare av mina SMS men inte på andra?
Mest irriterande är att jag inte kan läsa om sambon läst mina meddelanden.
(Han vägrar FB och Messenger så det är inget alternativ).

Och kan jag ändra någonstans så att jag kan få läsrapport på alla?
 
Det väljs av mottagaren av ditt sms. Man går in under inställningar och meddelanden där man slår på/av läskvittenser (iPhone).

Edit: Tvåa på bollen:D
 
Tack för att du tog upp det här. Jag har retat mig på de där chattarna som visar läskvittens så nu lyckades jag stänga av eländena.
 
Hur räknas det? Det är sällan jag öppnar smsen utan jag läser notiserna i rullgardinen. Smset står då som oläst fast jag har läst dem.
 
Oavsett läskvittens eller inte så går det att komma runt det. Vill man inte att någon ska se att man har läst så är det bara att sätta telefonen på flygplansläge och läsa på. Då ser man inte om någon har läst det.
 
Oavsett läskvittens eller inte så går det att komma runt det. Vill man inte att någon ska se att man har läst så är det bara att sätta telefonen på flygplansläge och läsa på. Då ser man inte om någon har läst det.
Fast om man avvaktiverat läskvittenser så syns det ju aldrig ändå? Det är ju ens egna inställningar som avgör.
 
Åh, det var ju intressant......min sambo har iPhone och jag android.
Då kan ni nog inte se det oavsett inställningar - jag får bara läskvittenser av andra med iPhone. Från iPhone till iPhone blir det ju iMessage istället för "vanligt" SMS och det är i iMessage läskvittenser syns.
 
Då kan ni nog inte se det oavsett inställningar - jag får bara läskvittenser av andra med iPhone. Från iPhone till iPhone blir det ju iMessage istället för "vanligt" SMS och det är i iMessage läskvittenser syns.
SMS till min kompis går bra att se om hon har läst. Hon har en Oneplus 11, men den kanske är av androidmodell då.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 919
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 662
Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
572
Senast: niardasp
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 808
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • SHL 23/24
  • Vad blir det för vegetarisk mat? Del IV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp