Smygande oro

Nej alltså, det är säkert inte bara du. Men jag tror inte att vården tar just blodprover för att man är orolig.

Beror nog lite på övriga symtom. Att vara mycket orolig kan tyda på depression och vid depressionssymtom brukar man ta en del prover för att utesluta fysiska orsaker (järn, sköldkörtel, sänka m.m) innan man går vidare med behandling av depressionen. Jag håller med om att ett besök på VC och förklaring av symtom och sedan får de avgöra mer om vad som ska göras.
TS jag tror att det är viktigt att du poängterar hur mkt det påverkar din vardag, beskriv det som du beskrivit här och säg inte att du "bara" är lite orolig. Det är lätt att nedvärdera sina problem och inte vilja vara till besvär när man har psykiska besvär men gör inte det, det är riktiga problem och du har rätt att få hjälp...
 
Nej alltså, det är säkert inte bara du. Men jag tror inte att vården tar just blodprover för att man är orolig.
Ok, jag är inte vårdutbildad alls så jag har noll koll på vilka indikationer de använder för provtagning. Man får väl bara hoppas att om oro inte indikerar för provtagning så är det heller ingenting som kan lösas med tillskott. (tror jag skrev att jag inte tyckte man skulle kräva en viss provtagning utan bara kontakta vårdcentralen med problemet)
 
Beror nog lite på övriga symtom. Att vara mycket orolig kan tyda på depression och vid depressionssymtom brukar man ta en del prover för att utesluta fysiska orsaker (järn, sköldkörtel, sänka m.m) innan man går vidare med behandling av depressionen. Jag håller med om att ett besök på VC och förklaring av symtom och sedan får de avgöra mer om vad som ska göras.
TS jag tror att det är viktigt att du poängterar hur mkt det påverkar din vardag, beskriv det som du beskrivit här och säg inte att du "bara" är lite orolig. Det är lätt att nedvärdera sina problem och inte vilja vara till besvär när man har psykiska besvär men gör inte det, det är riktiga problem och du har rätt att få hjälp...
Jo det var lite så jag tänkte, att ts kanske är lite smygdeppig så att allting känns oöverstigligt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Jag undrar om någon här har tips på en bra men inte alltför dyr motionscykel? :) Jag ska börja med mer intensiv rehab efter mitt...
Svar
0
· Visningar
206
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
222
Senast: Hellhound
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
730
Senast: Fetaost
·
Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
49

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp